همه چیز در مورد رادیاتور شوفاژ-رادیاتور پارس

به عنوان مثال برای یک اتاق 16 متری ، طبق محاسبه زیر رادیاتور پنلی به طول 1/20 متر مناسب مورد استفاده قرار می گیرد . توان حرارتی هر پره (در صورتی که طول پره 8 سانتی متر باشد) 130 کیلو کالری می باشد. البته ما میتوانیم با استفاده از پنجره های UPVC دوجداره و شیر ترموستاتیک رادیاتور میزان تلفات حرارتی را کاهش دهیم ولی نمی‌توانیم آن را به طور کامل حذف نماییم.

رادیاتور چگونه محیط را گرم می کند ؟

قبل از هرگونه برنامه ریزی گزینه های مختلف را با نصاب مورد نظر مرور کنید، تا بهترین نتیجه حاصل شود. رادیاتورهای مدل قرنیزی یکی از مدرن ترین و به روزترین انواع این سیستم ها هستند که در بازار آنها را با نام رادیاتورهای مخفی هم می شناسند. این رادیاتورها توسط یک سری لوله های آب گرم که در لبه های کناری دیوار نصب می شوند، گرما را به محیط اطراف انتقال می دهند. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که این رادیاتورها در مقایسه با سایرین دارند، پایین بودن احتمال نشتی و سوراخ شدن لوله های آنها و در عین حال توانایی بالا ذر مقابل انقباض و انبساط جریان می باشد. مصرف پایین انرژی از دیگر مزایای رادیاتور قرنیزی می باشد که باعث می شود طرفداران زیادی داشته باشد. لذا باید با افزودن بخار به هوای اتاق، میزان رطوبت مورد نیاز انسان را تامین نمود.

بین دو پنل هم کنوکتور قرار می گیرد که موجب افزایش سطح حرارتی می شود. رایج ترین نوع رادیاتورهای پنلی، دو کنوکتور می باشد؛ هرچند که برخی از کارخانه ها رادیاتور پنلی تک کنوکتور و سه کنوکتور نیز تولید می کنند. در ساخت رادیاتور های پنلی از ورق های با ضخامت 1.1 و یا 1.2 میلی متر فولاد استفاده می شود. رادیاتور های پنلی معمولا در بلوک هایی با طول 40 الی 200 سانتی متر به بازار عرضه می شوند. رادیاتور برقی یا شوفاژ برقی از یک سری المنت و روغن که درون آن قرار دارند تشکیل شده است. نحوه عملکرد این رادیاتورها به این صورت می باشد که المنت ها داغ می شوند و باعث به حرکت در آمدن روغن درون رادیاتور و انتقال حرارت گرما از روغن به محیط پیرامون می شوند.

اصلی ترین نقطه منفی استفاده از این نوع شوفاژ ها مصرف و قیمت بسیار بالای آن ها می باشد. امروزه به دلیل بالا رفتن قیمت ماده اولیه تولید این رادیاتورها تهیه آن ها خیلی مقرون به صرفه نمی باشد. در این بخش ما قصد داریم برای شما تجزیه و تحلیلی از انواع و اقسام این وسایل کاربردی انجام داده و ارزیابی کنیم برای چه سبک خانه ای کدام جنس رادیاتور مناسب تر هستد. با در نظر گرفتن علایٔم و نشانه ها می توانید به دلایل این مشکل پی ببری… وظیفه سیستم مرکزی گرم کردن رادیاتور است پس اولین عامل برای سرد شدن مربوط به تنظیمات سیستم مرکزی است. اگر همه رادیاتورها سرد هستند به منبع اصلی پکیج نگاهی بیندازید و همه آن‌ها را بررسی کنید.

حوله خشک کن‌ها اغلب در حمام، سرویس‌های بهداشتی یا آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند و علاوه بر تأمین گرمایش به عنوان یکی از لوازم دکوری هم شناخته می‌شوند زیرا ظاهر آن‌ها با رادیاتورهای معمولی فرق دارد و با دکوراسیون داخلی سازگاری مناسبی دارد. از حوله خشک کن‌ها می‌توان برای خشک کردن حوله‌ها، دستمال‌ها و لباس‌های کوچکی که جای زیادی هم نمی‌گیرند استفاده کرد. استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز در حمام و سرویس بهداشتی، غیرمجاز و بسیار خطرناک می‌باشد اما حوله خشک کن به علت ایجاد گرمایشی ایمن بهترین انتخاب برای گرم کردن حمام و سرویس بهداشتی و همچنین خشک نمودن حوله حمام است.

این عامل به برند و شرکت تولید کننده و کیفیت محصول نیز وابسته است. پیش از خرید رادیاتور لازم است این نکته را نیز در نظر بگیرید که جنس بدنه این محصولات نیز قیمت آن‌ها را تغییر می‌دهد. شوفاژها و هم‌‍‌چنین رادیاتورها، از جمله ابزارها و تجهیزاتی هستند که در فصول سرد سال، به ویژه در فصل زمستان، مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابر این عامل می‌توان گفت شوفاژ و رادیاتور از نظر نحوه کارکرد با یکدیگر تفاوتی ندارند. در حقیقت می‌توان گفت تنها تفاوت این دو سیستم این است که سیستم شوفاژ در محل موتورخانه یک ساختمان، قرار می‌گیرد.

زمانی که هوا درون رادیاتور شوفاژ وجود داشته باشد، حرکت هوا درون لوله‌کشی آن باعث ایجاد سر و صدا خواهد شد. بالانس نبودن رادیاتورها، می‌تواند روند رسیدن آب گرم به آن‌ها را مختل کند. رادیاتور شوفاژ متناسب با سایز اتاق را انتخاب کنید و از قرار دادن یک رادیاتور بزرگ در یک اتاق کوچک خودداری کنید. نصب دو رادیاتور شوفاژ در سایزهای کوچک تر بسیار بهتر از نصب یک رادیاتور بزرگ در یک اتاق است و سبب افزایش بهره وری از رادیاتورها می شود. مخصوصا در مواردی که لوله کشی رادیاتور به صورت روکار صورت گرفته باشد، این کار به راحتی قابل اجرا است.

برندهای مختلفی در بازار ایران وجود دارد که رقابت تنگاتنگی در زمینه‌ی تولید رادیاتورهای مختلف در شکل‌ها و رنگ‌های مختلف با یکدیگر دارند. کارخانجات معروف بوتان نیز رادیاتور پنلی خود را در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی در تهران برای بازدیدکنندگان برای بار اول به نمایش گذاشت. حال که قصد خرید رادیاتور را دارید بهتر است تا برخی از نکات را در نظر بگیرید و سپس به خرید رادیاتور اقدام نمایید. با همه‌ی این اوصاف بهترین برند تولید کننده‌ی رادیاتور در بازار ایران کدام برند است و چه ویژگی‌هایی دارد. اما از آنجا که می‌توان با کم یا زیاد کردن پره‌ها آن‌ها را با محل نصب متناسب کرد، طرفداران خاص خود را دارند. شوفاژها صبح انقدر داغ است که نمی توان بهش دست زد ولی شب ها سرد سرد.

  • انواع مختلفی از رادیاتورها را در این شاخه قرار داده ایم که از آن جمله می توان به رادیاتورهای قرنیزی، رادیاتورهای پنلی شیشه ای، رادیاتورهای پره ای آلومینیومی و …
  • امیدوار هستیم با مطالعه مطلب راهنمای خرید رادیاتور شوفاژ، توانسته باشیم شما را در انتخاب درست یاری دهیم.
  • به داخل حمام رفته و شیر های رادیاتور حوله ای را کاملا ببندید ، دقت کنید شیر برگشت رادیاتور به صورت مستقیم بسته نمیشود و باید ابتدا درپوش پلاستیکی آن را باز کنید و سپس با یک آچار آلن اقدام به بستن شیر برگشت رادیاتور نمایید .
  • در فصل زمستان توسط رادیاتور های شوفاژ گرما به محیط داخلی ساختمان منتقل می‌شود، ولی دمای اتاق ها معمولا ثابت بوده و افزایش نمی یابد چرا که بخش زیادی از گرمای تولید شده تلف می‌شود.

این پنل ها دارای وزن کمتری هستند که با انواع منبع تامین آب گرم سازگار می باشند. همچنین با در نظر گرفتن شرکت سازنده، در ابعاد 40 الی 200 سانت نیز موجود هستند. شما با مراجعه به سایت دماباما می توانید قیمت شوفاژ و قیمت رادیاتور شوفاژ دمای فولادی را مشاهده کنید. تمامی برند های موجود در سایت، دارای کیفیت بسیار مطلوبی می باشند. برند های معرفی شده از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه و برای مناطق سردسیر و کوهستانی گرمایی مناسب هستند.

نمایندگی ایران رادیاتور در صادقیه

به همین دلیل اگر از کولر آبی یا گازی استفاده می‌کنید و نیازی به سیستم سرمایشی ندارید؛ پس نیازی به خرید فن کویل هم نیست. به علاوه این موضوع بستگی به سیستم گرمایش مرکزی شما هم دارد که با کدام یک از این محصولات سازگاری دارد. برای تصمیم‌گیری بهتر توصیه می‌کنیم مقاله ما را درباره تفاوت رادیاتور با فن کویل مطالعه مجله خبری تاسیسات ساختمانی کنید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید. از دیگر عوامل موثر بر هزینه نصب شوفاژ می توان به انواع متنوع شوفاژ اشاره کرد. معمولا هزینه نصب انواع مختلف با یکدیگر فرق دارند، مثلا شما برای پرداخت هزینه نصب رادیاتور پنلی و یا هزینه نصب رادیاتور پره ای و یا هزینه نصب حوله خشک کن باید مبالغ متفاوتی را در نظر بگیرید.

راهنمای خرید انواع رادیاتور