کتاب مرجع تاسیسات گاز و گاز رسانی جلد دوم خانگی، تجاری و صنعتی فروشگاه اینترنتی مهام مارکت I تجربه یک خرید آسان و مطمعا با تضمین بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت-رادیاتور پارس

رشته «تأسیسات گازرسانی ساختمان» دارای 105 ساعت آموزش است که شامل 42 ساعت دروس عمومی، 50 ساعت شایستگی‌های فنی، 2 ساعت شایستگی‌های پایه، 2 ساعت شایستگی‌های کارگاهی و 9 ساعت شایستگی‌های غیرفنی است. به گزارش خبرنگار آموزش و پرورشخبرگزاری فارس،‌ رشته «تأسیسات گازرسانی ساختمان» در زمینه صنعت از گروه مکانیک قرار دارد. نصب دستگاه‌های گازسوز در فاصله کمتر از یک متر از پنجره و پرده غیرمجاز بوده است و این اصول در نقشه کشی لوله گاز دارای اهمیت می باشد. مسیر عبور لوله‌ها نبایستی هیچ گونه تداخلی برای سازه‌های اصلی ساختمان و دیگر تاسیسات مکانیکی ساختمان داشته باشد و آسیبی به آن‌ها وارد شود. نصب دستگاه‌های گازسوز در فاصله کمتر از یک متر از پنجره و پرده غیرمجاز است و این اصول در نقشه کشی لوله گاز دارای اهمیت است. مسیر عبور لوله‌ها نباید هیچ گونه تداخلی برای سازه‌های اصلی ساختمان و سایر تاسیسات مکانیکی ساختمان داشته باشد و آسیبی به آن‌ها برساند.

  • سایر تجهیزات گاز سوز ثابت و متعلقات آنها که نیاز به دودکش ندارند باید هر شش ماه یک بار مورد بازرسی قرار گیرند.
  • هر گونه نشتی در فضاهای محدود یا فضاهای خالی ممکن است توسط بو تشخیص داده نشود و منجر به آتش سوزی و یا انفجار شود.
  • در زمینه آشنایی با‌تاسیسات گازرسانی چیست، بهتر است ابتدا به تشریح لوله‌های گاز پرداخته شود.
  • تاسیسات گازرسانی ساختمان را می توان یکی از فرایند های بسیار مهم وضروری در ساختمان های مسکونی و غیر مسکونی در نظر دانست.
  • در سیستم های توزیع گاز شهری، گاز تحت فشار مشخصی به مشتری تحویل داده می شود.
  • رسانی -لوله تک لایه- آتش نشانی – گاز رسانی- تهویه مطبوع اعم از کانال سازی – سرمایش و تمامی کار های برقی ساختمان و تمامی کار های انجام شده جهت ارایه ازبیلت اجرای کار و نقشه اجرایی و امور مربوطه…

عرضه کننده شیرآلات فولادی و استیل کلاس150 و 800و بالاتر عرضه کننده اتصالات… در صورتی که حجم کار لوله کشی گاز بالا باشد، محله می‌تواند تاثیر زیادی بر هزینه کل کار بگذارد چرا که یکی از بیشترین هزینه‌ها در این صورت به هزینه حمل و نقل و باربری لوله ها و سایر مصالح و تجهیزات اختصاص می‌یابد. در صورتی که پروژه به این صورت بلند مدت باشد، از هزینه ایاب و ذهاب روزانه نیروهای تاسیسانی معمولا صرف‌نظر می‌شود. رایج ترین سفارش لوله کشی گاز در امداد تاسیسات پایتخت، به منظور جابجایی یک انشعاب گاز ثبت و انجام می شود. در نظر داشته باشید که پس از تغییر دکوراسیون آشپزخانه و بخصوص پس از تعویض کابینت و کاشی، معمولا نخستین چیزی که انجام می شود جابجایی محل قرارگرفتن وسایل و تجهزات آشپزخانه است.

کتاب شرح تفصیلی بر مبحث هفدهم لوله‌کشی گاز طبیعی

در صورت بروز این مشکل، خطراتی از جمله آتش‌سوزی می‌تواند به‌راحتی اتفاق افتد. حتی در صورت ایجاد دودهای گازسوز، خطر انفجار نیز در ‌تأسیسات مربوطه ممکن است رخ دهد. از این رو پیروی از این قوانین بسیار توصیه می‌شود تا برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به ‌تاسیسات گازرسانی همواره مورد بررسی قرار گیرد. طبیعی است که اگر صنایع کاربرد روزانه و یا در حد وسیعی داشته باشند، این روش انتقال مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود و به رفع نیازهای آن‌ها منجر نمی‌شود، از این رو استفاده از ‌تاسیسات گازرسانی اهمیت ویژه‌ای می‌یابد. از این رو چنین ‌تأسیساتی از طریق خطوط زیرزمینی به صنایع ارسال می‌گردد. نکته دیگر در این زمینه، محافظت از این تجهیزات در برابر آسیب‌دیدگی وسایل نقلیه در عمق مناسب و براساس فشار آن ‌است.

از گاز طبیعی که یکی از انواع گاز سوختنی است، برای سوخت دیگ‌های بخار و یا سیستم گرم نمودن منازل و محیط‌های صنعتی استفاده نمود. عموماً تولیدکنندگان این لوله‌های گاز آن را از فولاد سیاه تهیه می‌کنند که در ساخت آن از مس، کامپوزیت آلومینیوم-پلاستیک، فولاد ضدزنگ موج دار و حتی فلز برنج استفاده می‌شود. پیش از به کارگیری انواع لوله لازم است تا از انتخاب لوله‌های گاز با مشخصات مواد مناسب برای لوله‌های گاز طبیعی، اطمینان حاصل نمود. مجله خبری تاسیسات ساختمانی حجم کار، صنعتی و یا خانگی بودن، قطر لوله و همین‌طور مصالحی که برای پروژه نیاز است، محل انجام پروژه که بر هزینه های حمل و نقل تاثیر می گذارد و نوع اتصالات به کار رفته از عواملی هستند که بر قیمت لوله کشی گاز موثرند. تمامی‌برنامه‌ریزی‌های اولیه مسیر در این مرحله از مراحل اجرای خط لوله گاز، به واقعیت تبدیل می‌شود تا پرسنل ساخت و ساز چارچوب روشنی برای ایجاد این سازه در فرآیند ‌اجرای تاسیسات گازرسانی، را عملی نمایند.

به منزله کاسته شدن هزینه‌های راه اندازی به ویژه لوله کشی گاز، در ابتدا باید تمامی استانداردها رعایت شده و در هیچکدام از مراحل نباید به کارگیری از تجهیزات غیر استاندارد روی آورد. به همین علت در کشور ایران نیز برای توسعه این صنعت دوره کاردانی فنی و برای هنرستان های کار و دانش با عنوان “رشته تاسیسات گاز رسانی” ایجاد شده است. همچنین تاسیسات گاز رسانی فشار قوی برای تحویل گاز به انبارها و شرکت های بزرگ صنعتی طراحی شده اند. سیستم های لوله کشی گاز زیرزمینی از فولاد زیرزمینی بوده و همچنین خطوط لوله اصلی گاز از عایق بندی ضد خوردگی در برابر خوردگی و جریان های خارجی محافظت می شوند. استفاده از تجهیزات به روز و نیز تکنولوژی‌های برتر به کمک افراد متخصص در این حوزه نیز ضروری ‌است. هر گونه خطایی در این زمینه می‌تواند به بروز آسیب‌های جدی منجر شود که جبران آن غیرممکن خواهد بود.

در نتیجه یکی از موارد ابتدایی تاسیسات مکانیکی ساختمان ، اجرای لوله کشی گاز نام دارد که هنگام آغاز کار طرح و نقشه لوله کشی و همچنان تجهیزات گازرسانی باید آماده بشود. در تشریح این موضوع که‌تاسیسات گازرسانی چیست، توجه به نکات ایمنی خط لوله گاز در پیاده‌سازی و استفاده از آن نیز اهمیت بسیاری دارد. استفاده از تجهیزات ایمن به معنای حفظ سلامتی اعضای خانواده و امنیت هر خانه ‌است. در این زمینه آشنایی و اطلاع از نکات ایمنی در مورد گاز، دریافت تاییدیه‌های نظام مهندسی در این زمینه، بازرسی منظم برای بررسی و دریافت تأییدیه نکات ایمنی خط لوله گاز، قوانین مرتبط با ‌لوله‌کشی اصولی و … اهمیت بسیاری دارد.

ساختمان های مسکونی و عمومی و شرکت های کوچک عمومی به تاسیسات توزیع گاز کم فشار متصل هستند. همچنین برای انتقال و گاز رسانی در بخش های مختلف ممکن است از انبارهای انبوه نیز استفاده شود. علاوه بر کاربردهای متعدد موجود، هر روز استفاده های جدیدی از گاز طبیعی کشف می شود که بر اهمیت آن می افزاید. همواره نظر، پیشنهاد و انتقادات ارزنده شما، باعث پیشرفت و خدمات رسانی بهتر ما بوده است. لطفا از طریق صفحه تماس با ما و یا پشتیبانی آنلاین سایت با ما در ارتباط باشید.

فهرست مطالب کتاب مرجع تاسیسات گاز و گاز رسانی

تجربه ما در تمام سال هایی که به عنوان مجری گازرسانی مشهد، فعالیت داشتیم، نشان داده که معمولا کارفرماها سؤالات مشابهی داشته اند. برای صرفه جویی در زمان و اطلاع بیشتر در ادامه به برخی از این سؤالات پاسخ داده‌ایم. این تصاویر تعدادی از معدود کارهایی است که توسط سیم چین بعنوان مجری تاسیسات ساختمانی انجام شده است. همچنین در شرق و غرب نیز موقعیت ترانزیتی دارد که در نتیجه برای ترانزیت کالاهایی که عضو اتحادیه اوراسیا هستند مسیری مناسب فراهم می کند. داشتن مرز زمینی با ارمنستان نیز سبب شده است برای صادرات به اوراسیا فرصت مناسبی برای ایران برقرار شود و منافعی را نیز برای دو طرف ایجاد می کند. برای دسترسی به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی زیر مراجعه نمایید.