رادیاتور چیست؟ رادیاتور شوفاژ انواع قیمت جدیدترین-رادیاتور پارس

استفاده آن در منازل جهت انتقال حرارت آب گرم رسیده از بویلر به داخل ساختمان است. این نوع از رادیاتورها می‌توانند گرمای مطلوبی را در محیط‌های کوچک ایجاد کنند. اما رادیاتورهای کیمیا همانند سایر محصولات، توان‌های حرارتی مختلفی دارند و در محیط‌هایی با متراژ زیادی هم قابل‌استفاده هستند. شما علاوه بر هزینه خرید شوفاژ باید به مواردی دیگر چون هزینه نصب رادیاتور و اجرت نصب رادیاتور شوفاژ نیز توجه داشته باشید. این‌ها و دیگر موارد به عنوان عوامل موثر بر هزینه نصب شوفاژ شناخته می‌شوند.

بخاری‌ها هم جای زیادی به خود اختصاص می‌دهند هم می‌توانند خطر گازگرفتگی را افزایش دهند. این کارخانه محصولات خود را از ۱۳۹۴ به ایران عرضه داشت و به بازارهای ایران امد. تیپ ۲۱ تک کنوکتور، ۲۲ دو کنوکتور و ۳۳ در اندازه‌های ۴۰،۸۰، ۱۸۰ سانت در ایران توسط شرکت تاش تجارت پویا وارد شده است. در صورت مسدود بودن مبدل که توسط رسوبات موجود در آب ایجاد شده گرمایش منزل با مشکل مواجه خواهد شد. هم‌چنین رسوبات رادیاتورها نیز در روند گرمایش خانه مشکل ایجاد می‌کنند لازم است تا حتما برای رفع این مشکل اقدام کنید.

به ازای هر متر مربع 1750 کیلو کالری ظرفیت گرمایی در نظر گرفته شده است. برند های محبوب شوفاژ و رادیاتور به ترتیب الویت عبارتند از ایران رایادتور,بوتان,لورچ,سانیکا, … رادیاتور فولادی یا پانلی از ورقه‌های فولاد تولید می‌شود و پوشش آن اغلب از جنس پلی استر است تا زنگ نزند. معمولا در فضاهایی که رطوبت زیاد است، مانند حمام‌ باید از رادیاتور آلومینیومی استفاده شود. طبق معمول تأکید ما بر محاسبه دقیق بارهای حرارتی ساختمان توسط نرم افزار و نیز تأیید نتایج محاسبات توسط یک مهندس تأسیسات می باشد.

استفاده از رادیاتور زمانی امکان پذیر است که فاصله کف تا سقف ساختمان 3 متر باشد در غیر این صورت بهتر است از سیستم های گرمایشی دیگر مانند هواساز، فن کویل و سایر سیستم ها استفاده نمایید. از رادیاتورهای پنلی به دلیل ظرفیت حرارتی بالایی که دارند در مناطق سردسیر بیشتر استفاده می شوند، همچنین معمولا رادیاتور پنلی با انواع پکیج ها سازگاری دارند. علت نامگذاری برای این نوع شوفاز به این دلیل است که تعدادی پره در کنار هم این شوفاژ را ساخته اند که میزان گرمادهی به ازای تعداد پره و جنس رادیاتور بستگی دارد. باید دقت داشته باشید که در هنگام تعمیر شوفاژ نوع آن را حتما به تعمیرکار اعلام کنید تا موقعیکه در محل حضور می باشد تجهیزات لازم را همراه داشته باشد. یکی از کاربردهای رادیاتور در خودروها جهت خنک کردن آب برگشتی از موتور است.

رادیاتور ایران رادیاتور مدل اکو 500

همانطور که می‌دانید با سرد شدن هوا، نیاز به تجهیزات گرمایشی برای افزایش دمای محیط اهمیت زیادی پیدا می‌کند. یکی از متداول‌ترین و پرکاربردترین تجهیزات گرمایشی، برای تأمین گرمایش موردنیاز ساختمان‌ها رادیاتورهای شوفاژ هستند. رادیاتورهای شوفاژ انواع مختلفی دارد و هرکدام از آنها متناسب با نیاز برای منازل، شرکت‌ها، ویلاها، مدارس و …

  • هواگیری درست باعث افزایش طول عمر کل تجهیزات می شود، پس برای نصب رادیاتور شوفاژ جایز است که از شیر هواگیری اتوماتیک استفاده شود، زیرا این کار نشت آب به وسایل داخل خانه را کاهش می دهد.
  • هادی – سلام توضیحات صفحه تون خیلی خوب بود مخصوصا اونجایی که مراحل کار رو توضیح دادین.
  • توصیه می شود پیش از هر اقدامی برای خرید، با کمک یک کارشناس، توان حرارتی مورد نیاز محیط را مشخص کنید.
  • از سوی دیگر فولاد در برابر رسوبات هم مقاومت بیشتری دارد و برای مناطقی با آب سخت و پر املاح بسیار گزینه مناسبی می باشد.
  • برای انتخاب و خرید ظرفیت مناسب رادیاتور برخی پارامتر ها، مثل متراژ ساختمان، منطقه جغرافیایی، نوع کاربری اعم از مسکونی یا اداری دارای اهمیت هستند.
رادیاتورهای برقی دارای تعداد پره های مختلف بوده که متناسب برای اتاق هایی با متراژهای گوناگون می باشند. شما می توانید در این صفحه انواع رادیاتور برقی را در برندها و مدل های مختلف مشاهده، بررسی و خرید نمایید. رادیاتور مجله خبری تاسیسات ساختمانی وسیله ای است برای گرمای آبگرم تولید شده توسط موتورخانه یا پکیج که از طریق تماس سطحی با هوا به محیط داخلی ساختمان منتقل می شود. آلومینیوم بعد از طلا و مس، بالاترین سطح رسانایی را در بین تمامی فلزات دارا می باشد.

هر چند وقت یکبار باید شوفاژها را هواگیری کنیم؟

اگر بخواهیم دقیق به نحوه گرم کردن شوفاژ نگاه کنیم این وسیله کاربردی تلاش می‌کند با جابجا کردن هوا در اتاق آن را گرم کند. در واقع هوای گرمی که از شوفاژ ها ایجاد می شود از آنجا که بسیار سبک هستند به سمت بالا رفته و هوای سرد جای آن را می گیرد. برخلاف روش های دیگر این چرخش هوا به حدی مداوم و پی در پی می باشد که در مدت کوتاهی تمامی اتاق گرم می شود. هنگام خرید رادیاتور گرمایشی، یکی از نمونه های پیشرو می تواند رادیاتور قرنیزی باشد. این مدل ها دارای نمایی زیبا و منحصر به فرد هستند که گرمای یکنواخت را به محیط هدیه می دهند.

روشن کردن پکیج مدل های مختلف

همچنین می توانید برای مشاوره و اطلاع از قیمت رادیاتور گرمایشی به روز با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. برای آشنا شدن با یکی از به روزترین و بهترین وسایل گرمایشی برای فصول سرد، در این مقاله قصد داریم دراین باره که انواع رادیاتور گرمایشی چیست صحبت کنیم. این وسیله گرمایشی به نوعی یک مبدل محسوب می شود که با وصل شدن به پکیج، موتورخانه و یا دیگر سیستم های گرمایشی مرکزی، آبگرم درون آن به چرخش درآمده و گرما را به بیرون تابش می کند.

رادیاتور فولادی نسبت به بقیه رادیاتورها مانند آلومینیومی, چدنی و مسی از مقاومت و همچنین قیمت معقول تری برخوردار است. در حقیقت، رادیاتورها اغلب در زیر پنجره ها یا کنار دیوارهای خنک نصب و راه اندازی می شوند که این عمل موجب جلوگیری از بروز بخار روی سطح شیشه ها و متراکم شدن بخار هوا بر روی دیوارهای سرد می شود، و این کار به ثابت ماندن دمای اتاق کمک می کند. ما در اینجا مقایسه‌ای در میان محصولات موجود در بازار ایران انجام داده‌ایم تا بتوانید بهترین‌ مناسب‌ترین گزینه با شرایط خود را انتخاب نمایید و در فصول سرد سال از گرمایش منزل خود نهایت لذت را ببرید. در تابستان جمع‌آوری و در زمستان سرهم کردن بخاری‌ها و نصب آن نه تنها کار سختی است بلکه خطر گازگرفتگی را نیز بسیار بالا می‌برد. در سیستم حرارت مرکزی شوفاژ و در محلی به نام موتورخانه و یا شوفاژخانه، برخی از تجهیزات، به کار رفته است.

از طرف دیگر، شوفاژهای پنلی، به دلیل اینکه سطح حرارتی صافی ایجاد می‌کنند، می‌توانند فضای یک خانه را به صورت کاملا یکنواخت، گرم نمایند. اما عیب بزرگ این سیستم‌های گرمایشی، این است که تعویض آن‌ها در هنگام حوادثی مانند سوراخ شدن و یا زنگ زدگی، مشکل است. در صورتی که هوا در داخل پکیج باشد فشار آن کم‌تر از 1.5 بار در روی صفحه مشخص می‌شود. امکان دارد بعد از انجام هواگیری هنوز رادیاتور شوفاژ سرد باشد دلایل آن در زیر عنوان می‌شود. در صورتی که پکیج شما از پمپ حرارتی استفاده می‌کند جواب علت سرد بودن رادیاتور شوفاژ چیست؟ را باید در این قسمت جویا شویم.