تاسیسات استخر و جکوزی بررسی اجزا و قسمت‌های اصلی-رادیاتور پارس

همان‌طور که دیدیم استخرهای گردابی و هوایی دو دسته‌ی مهم از استخرها آب گرم هستند که به‌منظور آب درمانی تولید شده‌اند. ساختار استخرهای گردابی و هوایی تا حد زیادی به یکدیگر شبیه است، اما تفاوت مهم آن‌ها در آن است که در استخرها هوایی به‌جای آب، هوا از طریق نازل‌ها به درون استخر دمیده می‌شود. از جمله تجهیزات در تأسیسات جکوزی می‌توان به نازل‌های تعبیه‌شده در آن اشاره کرد. برخورد آب از نازل‌ها به بدن فرد حاضر در استخر خواص درمانی مدنظر را تأمین می‌کند. همچنین برخورد جریان آب پرفشار به برخی از قسمت‌ها نظیر پشت بدن با احساس آرامش کم‌نظیری همراه است.

تاسیسات استخر و اهمیت استفاده از تجهیزات کنترل رطوبت

این قطعه که می تواند انواع آلودگی ها را از آب جداسازی کند یکی از مهم ترین قطعات مورد استفاده در تاسیسات استخر به شمار می رود. مخزن این محصول با استفاده از بتن یا فلز و یا فایبرگلاس تولید می شود و به فیلترهای شنی متصل می گردد تا بتواند فیلتراسیون آب را به خوبی انجام دهد. همچنین فیلترهای شنی و یا سایر فیلترهای عرضه شده در بازار باید بتوانند کارایی مناسبی را داشته باشند تا بتوانند این کار را به خوبی انجام دهند. یکی از مهم ترین کارهای مربوط به گندزدایی آب استخر را می توان کلر و اسید دانست. همچنین تجهیزات فلزی را نباید در تجهیزات استخر به کار ببریم و در انتخاب تاسیسات استخر مربوط به تصفیه خانه نیز باید دقت بسیار زیادی داشته باشیم. یکی از مهم ترین مباحثی که در زمینه تاسیسات استخر باید در نظر داشته باشیم، استفاده از تجهیزات حرفه ای در یک استخر خانگی می باشد که باید با دقت بسیار زیادی انتخاب شده و مورد استفاده قرار گیرد.

  • گرم کردن آب در استخر می‌تواند به تبخیر روزانه‌ی حجم درخورد توجهی از آب منجر گردد؛ این آب به هوای درون سالن اضافه می‌شود.
  • باید بدانید که این قطعه باید با به گردش در آوردن سیال، در نهایت گرش آب را ایجاد کند که این مسئله دارای اهمیت بسیار زیادی بوده و در نهایت باید با دقت بسیار زیادی از آن استفاده داشت.
  • عمق کم این استخرها شیرجه‌ زدن در آن‌ها را ناممکن می‌کند؛ اما نمایش زیر آب به‌منظور اهداف گوناگون آموزشی یا غواصی در این استخرها امکان‌پذیر است.
  • در صورتی که می خواهید بیشتر با قطعات مربوط به تاسیسات استخر آشنا شوید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر در این خصوص با شما صحبت کنیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود.
  • به ازای هر شخص که از جکوزی استفاده می کند باید مساحتی بالغ بر 2 متر مربع را در نظر گرفت و بعد از ضرب تعداد افراد در مساحت 2 متر مربع، مساحت جکوزی را تعیین کرد و با در نظر گرفتن شکل جکوزی، ابعاد آن را محاسبه می کنیم.
البته ملاحظات دیگری چون سیستم های الکتریکی، نوع پمپ ها، نوع فیلترها و شیمی آب نیز وجود دارند. نکته مهم درباره لوله‌های رابط تأسیسات استخر و جکوزی، جنس لوله و اتصالات مورد استفاده است که حتماً باید از UPVC باشد. به لحاظ بهداشتی برای انتقال آب مناسب است؛ همچنین لوله و اتصالات UPVC فشار بالا را تحمل می‌کند و برای دمای آب بالا تا 60 درجه سانتی‌گراد مناسب است. آشنا بودن سازندگان استخرها، با تجهيزات مورد نیاز در استخرها، رنگ‌ها و پرداخت‌هاي سطوح، شيمي آب، پمپاژ مكانيكي، فيلتراسيون، سيستم‌هاي گرمايش و الكتريكي برای طراحی تاسیسات استخر و جکوزی اهمیت زیادی دارد. با پیشرفت هایی که در چند سال اخیر حاصل شده است، شیوه ها و مفاهیم طراحی استخرها تغییر پیدا کرده و ویژگی های جدیدی به آنها اضافه شده است. البته ملاحظات دیگری چون سیستم های الکتریکی، نوع پمپ ها، نوع فیلترهاو شیمی آب نیز وجود دارند.

چراغ‌ها و سیستم روشنایی

آب مورد نیاز برای دوش ها و دستشویی بایستی از درجه حرارتی مناسبی برخوردار باشد بنابرین برای تصفیه آب و گرمایش آب نیاز به تجهیزات مناسبی میباشد این تجهیزات در محلی به نام موتورخانه تکمیل و راه اندازی میشود. توجه داشته باشید که ثابت بودن آب استخر به سرعت به یک خطر زیستی تبدیل خواهد شد و به احتمال زیاد پس از گذشت چند ماه به عنوان محل جهت تجربه گیاه سمی تبدیل می شود. به خاطر هدف اصلی تاسیسات گردش مداوم آب مواد شیمیایی استخر، گردشی هوا، گردش مواد شیمیایی مورد نیاز برای حفظ تعادل شیمیایی آب می باشد. در صورتی که سوالی در این خصوص داشته باشید می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و سوالات خود را بپرسید. مجله خبری تاسیسات ساختمانی در چه مدل هایی عرضه می شود؟ بر اساس نوع استخر، انواع مدل های تاسیسات در بازار عرضه می شود که می تواند عملکرد مناسب و مطمئنی را برای شما داشته باشد.

با کاهش گردش مقاومت هیدرولیکی سیستم استخر مصرف برق پمپ را تا ۴۰% کاهش دهید. تمام حقوق مادی و معنوی این پرتال بویلر و دیگ بخار متعلق به گروه دما بخار مشهد می باشد و مطالب ارائه شده نیز شامل قوانین مالكیت رایانه ای می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر از سایت اختصاصی استخر, سونا و جکوزی دیدن فرمائید. در صورتیکه حجم مورد نیاز محدود باشد می توانید از مدل های عمودی انتخاب کنید. صنایع دما بخار مشهد با رزومه قوی در پیاده سازی استخر می تواند راهنمایی صحیح در این زمینه داشته باشد. با توجه به هزینه های بالای پیاده سازی پیشنهاد می گردد حتما قبل از پیاده سازی با مشاورین ما در صنایع دما بخار مشهد تماس حاصل فرمایید و جزئیات پروژه خود را شرح دهید.

به این شکل که تمام بخش ها و قطعات بکار رفته در آن اعم از چراغ ها، آب‌نما ها، پمپ‌ ها، کنترل‌کننده‌ های مواد شیمیایی، جت‌ های‌ جکوزی و … کاملا اتوماتیک هستند و می‌توان بدون هیچ مشکلی به راحتی مدیریت آن‌ها را در دست گرفته و کنترل کرد. تمام موارد ذکر شده با کمک دکمه‌ها و دسترسی‌ های تعبیه شده در تاسیسات قابل کنترل هستند. به این منظور بهتر آن است در زمانی مش بندی استخر که در حال اجرا بوده لوله‌ها را در کف استخر به عنوان غلاف کار گذاشته شود .

استخرها سازه‌های مصنوعی هستند که همچون مخزنی روباز آب را برای مصارف گوناگون نگهداری می‌کنند و در انواع عمومی و خصوصی طراحی شده و امکانات تفریحی گوناگونی به افراد ارائه‌ می‌دهند. تجهیزات و تاسیسات استخر متفاوت می‌باشد و دارای تنوع گسترده‌ای هستند ما در فروشگاه آبیکو عرضه کننده این محصولات از برترین برندها می‌باشیم. فرض کنید می‌خواهیم استخری طراحی کنیم که دارای آبنما بوده و آب به صورت روزانه در حال چرخش بین سیستم تصفیه می‌باشد. همچنین دارای سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب، روشنایی و … نیز می‌باشد. با توجه به نیازهای اصلی همه استخرها در ادامه به معرفی اصلی‌ترین و اساسی‌ترین تجهیزات و تاسیسات استخری می‌پردازیم. یکی دیگر از انواع گرم‌کن‌های تاسیسات استخر و جکوزی، گرم‌کن گازی است که انرژی خود را از سوخت فسیلی گاز تامین می‌کند و آب استخر را به سرعت گرم می‌نماید.

راه حلی ارزان برای داشتن استخر تفریحی