اجزای اصلی تأسیسات استخر-‏‎ ‎بخش اول- تصفیه آب استخر آب فناور-رادیاتور پارس

این شاخه از تاسیسات ساختمانی و تاسیسات استخری ، مربوط به سیالات (مایعات و گازها) است. در واقع می توان گفت کلیه عملیات و امور تأسیساتی که بر روی سیالات انجام می گیرد ، مربوط به تأسیسات مکانیکی می باشد ، که از جمله آن ها می توان گردش آب ، گرمایش و سرمایش آب و گرمایش و سرمایش هوا را نام برد. تأسیسات مکانیکی خود به چند دسته دیگر تقسیم می شود که جلوتر در رابطه با آن ها صحبت خواهیم کرد.

  • نفیسه سجادی هستم، کارشناسی برق الکترونیک خوندم اما علاقه شدید به مطالعه و نویسندگی من رو به سمت تولید محتوای آموزشی کشید.
  • تجهیزات و تاسیسات استخر نیاز جدی به سرویس و تعمیرات دارند که این کار به عهده موسسات و شرکت های خدمات تجهیزات و تاسیسات استخر و سونا می باشد.
  • امکان افزایش ظرفیت و عمق در استخرهای درون زمین باعث می‌شود تا این استخرها برای برگزاری ورزش‌های آبی مختلف و مسابقات حرفه‌ای مناسب باشد.
  • با این کار، آب پمپ از طریق ماسه فشار می‌آورد و خاک و سایر زباله‌ها را از بین می‌برد.
  • در شیرهای اتوماتیک، actuator شیر در بالای آن قرار داشته و با فرمانی که از کنترل پنل می گیرند، باز و بسته می شوند.
بعضی از طراحان استخر انرژی تلف شده از آب هدر شده توسط شناگران و فعالیت آنها را با این انرژی سر به سر گرفته و مد نظر قرار نمی دهند که به عنوان یک طراحی محافظه کاران این کار درست نیست. این مقاله در 5 فصل به بررسی محاسبات مورد نیاز جهتتجهیزاتموتورخانه یک استخر شنامی پردازد. روی دیواره مجله خبری تاسیسات ساختمانی استخر نازلی برای قرار دادن شلنگ جاروی استخر می‌توان‌تعبیه کرد که این نازل با لوله‌ای جداگانه به پمپ‌تصفیه استخر وصل می‌شود. اگر چه در صورت تعبیه نشدن این نازل، می‌توان جاروهای متحرک نیز استفاده نمود. شیرهای کنترل در مدار گردش آب دو نوع دارد که عبارت‌اند از نوع دستی و نوع اتوماتیک.

لوله و اتصالات چسبی UPVC – انواع و کاربردها

در ابتدا باید بدانید که این تجهیزات از لحاظ لوله های انتقال آب شامل لوله های UPVC می شود که نسبت به لوله های PVC دارای مقاومت بسیار بیشتری بوده و می تواند آبرسانی را بهتر انجام دهد. همچنین برای انتقال آب شرب می تواند یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما باشد. تاسیسات و تجهیزات استخر از جمله کالاهای تاسیسات ساختمانی هستند که کیفیت نقش تعیین کننده ای در انتخاب آن ها دارد.

تعویض المنت آبگرمکن برقی ( عیب‌یابی در ۷ مرحله )

در ادامه مبحث انواع تاسیسات استخر باید ذکر کنیم که یکی از واحدهای مورد نیاز واحد گرمایش و تصفیه تاسیسات استخر می باشد. همان طور که از نام این بخش پیداست وظیفه کنترل و تنظیم دمای آب ورودی به استخر را برعهده دارد. یکی از تجهیزات مورد استفاده در این بخش مبدل های حرارتی می باشند که وظیفه رسانا دمای آب درجه مطلوب و همچنین جبران افت دما در صورت وجود را برعهده دارد. واحد تصفیه از دو قسمت تصفیه فیزیکی و تصفیه شیمیایی آب تشکیل‌شده است. فیلترهای شنی با عبور دادن آب از یک مخزن حاوی سیلیس آلودگی‌های فیزیکی کوچک را از آب‌گرفته و آب را زلال می‌کنند. پمپ‌های تصفیه آب کار زباله گیری و پمپاژ آب در سیستم تصفیه را انجام می‌دهند.

سیستم تغذیه شیمیایی استخر

فیلترهای کارتریجی در مقایسه با سایر انواع فیلترهای استخر، می‌توانند در سرعت پایین آب، عملکرد بهتری داشته باشد. یکی از ساده‌ترین دستگاه‌های تزریق کلر به آب کلرزن شناور است که دارای یک ظرف پلاستیکی و یک درپوش است. در این نوع کلرزن حدود ۳ عدد قرص لازم است، این نوع کلرزن در آب شناور بوده و با عبور آب از کلرزن قرص‌ها کم‌کم در آب حل شده و در استخر پراکنده می‌شوند. مطالعات نشان می دهد که یک پمپ با نیروی ۰.۷۵ اسب بخار و یا کوچکتر برای استخر واحد های مسکونی مناسب است.اگر شما با انجام موارد زیر گردش مقاومت هیدرولیکی سیستم استخر را کاهش دهید می توانید از پمپ های کوچکتر که هزینه ی کمتری دارند استفاده کنید.