اجرای تاسیسات مکانیکی، لوله کشی، الزامات تاسیسات مکانیکی وسیم کشی پایانکار-رادیاتور پارس

از طرفی منبع هوای تازه برای هر ساختمان عنصری مهم و ضروریست تا اکسیژن مصرفی جایگزین شود و دی اکسید کربن تولید شده به همراه سایر ضایعات هوا خارج شود. پنجره های کاربردی و سیستم های تهویه و توزیع هوا جزو راه های تازه کردن هوای ساختمان هستند. همانطور که ملاحظه کردید مبحث تاسیسات در ساختمان دنیایی از سیستم های مختلف است که با همکاری یکدیگر محیط داخلی ساختمان را به مکانی امن، راحت، زیبا و قابل سکونت تبدیل می کنند. اما مجله خبری تاسیسات ساختمانی دستیابی به اهداف نهایی تاسیسات در ساختمان مشروط به اجرای اصولی این سیستم بر اساس استانداردهای مصوب و تجربه بالای مهندس تاسیساتی است. بهترین محل نصب صاعقه گیرها بر روی برج ها، دکل های انتقال و ساختمان است تا یک مسیر امن برای تخلیه ولتاژ و جریان اضافی به زمین ایجاد شود. انواع مختلفی از صاعقه گیر وجود دارد که از آن جمله می توان به صاعقه گیر شاخکی، صاعقه گیر چند شکافه، صاعقه گیر سوپاپی و گلوله ای اشاره کرد.

لوله کشی باید به صورت استاندارد صورت بگیرد تا ظرفیت دستگاه کاهش پیدا نکند. کانال های هوای تهویه باید توسط عایق با روکش ضد قطره عایق کاری شوند. با شماره های پشتیبانی سایت فوری کار تماس گرفته تا متخصصان توصیه شده فوری کار از پروژه شما بازدید نموده و بعد از مشورت با آنها اقدام به شروع عملیات ساختمانی کنید.

روزهای داغ تابستان و مصرف انرژی در ساختمان ها – قسمت دوم

تاسیسات ساختمانی به دو دسته کلی تاسیسات مکانیکی و تاسیسات الکتریکی تقسیم می‌شوند. بعضی نیز تاسیسات ساختمان را به سه دسته تاسیسات مکانیکی و تاسیسات الکتریکی و سیستم تهویه مطبوع تقسیم می‌کنند. همانطور که اشاره کردیم تاسیسات ساختمانی یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین بخش‌های هر ساختمان است. تاسیسات ساختمانی شرایط مطلوب و مناسب برای زندگی و کار در ساختمان فراهم می‌کند. تاسیسات ساختمان باید به صورت اصولی و بر اساس نقشه‌های معماری و مهندسی طراحی و اجرا شود.

ساختمان های در حال اسکلت بندی تهران

این درب ها علاوه بر تامین امنیت ساختمان، موجب سهولت در رفت و آمد نیز می گردد. در کنار درب های اتوماتیک استفاده از دزدگیر و دوربین مدار بسته موجب افزایش امنیت ساختمان می شود. وظیفه هدایت سیگنال ها، امواج و جریان در سیستم آنتن مرکزی بر عهده کابل های اتصال می باشد. در شبکه اصلی توزیع، کابل تلویزیون باید دارای امپدانس ورودی ۷۵ اهم باشد. در این کنترل پنل می توان برای سیستم اعلام حریق ساختمان از ترکیب کنترل پنل های دیگر استفاده نمود.

با توجه به اینکه نباید سرعت جریان بیشتر از 2 متر بر ثانیه باشد، ابعاد این لوله را با حجم تحویل پمپ مطابقت می دهند. به منظور پیشگیری از ورود ذرات معلق و آلودگی به سیستم پمپ از یک فیلتر مکش بر روی شلنگ مکش نصب می شود. همچنین تعدادی فیلتر مکش را نیز به شکل موازی در داخل حوضچه آبنما و فواره نصب می کنند تا حجم آلودگی کمتر شود. آخرین مرحله در اجرای آسانسور راه اندازی تابلو فرمان یا مغز آسانسور است که شامل مدارهای فرمان، ریزپردازنده ها و قطعات الکترونیکی است. با کمک این قطعات حرکت کابین و اعلام وضعیت های مختلف آن کنترل می شود.

بزرگترین پروژه های ساختمانی تهران

هوشمند کردن سیستم های تأسیساتی در زمینه های مختلفی مثل سیستم گرمایشی و سرمایشی، سیستم روشنایی، سیستم های بهداشتی و غیره اتفاق افتاده است و باعث افزایش بازده و کاهش اتلاف انرژی در ساختمان ها شده است. تاسیسات برقی ساختمان تامین کننده برق لازم برای روشنایی، گرما، سایر تجهیزات داخلی ساختمان و لوازم برقی میباشد. تاسیسات برقی مدار انشعابی ای را شامل میشود که در فضاهای داخلی ساختمان برق را توزیع می کند. تاسیسات مکانیکی ساختمان شامل مجموعه ای از سازه ها و تجهیزات است که سیستم های داخلی ساختمان را به منظور بهبود آسایش برای زندگی و کار ساکنین فراهم می کند. تاسیسات بهداشتی از مهم‌ترین بخش‌های تاسیسات ساختمانی مکانیکی است و در واقع همان سیستم آب و فاضلاب است. برای جا‌به‌جایی آب در ساختمان دو سیستم در تاسیسات بهداشتی وجود دارد که به صورت موازی و هماهنگ عمل می‌کنند.

کارکنان، ساکنان و بازدیدکنندگان از ساختمان برای راحتی بیشتر و استفاده از هوای مناسب به تأسیسات سرمایشی و گرمایشی نیاز دارند. نشانه‌های بالقوۀ مشکل از جمله گرمایش و سرمایش نامناسب و خرابی‌های پیش‌بینی‌نشده نیازمند تعمیرات اضافی هستند. تأسیسات سرمایشی و گرمایشی عموماً شامل فیلترهایی هستند که باید در فاصله‌های زمانی مناسب بازدید و در صورت لزوم تعویض شوند.

از هیترهای گازی نیز برای بالا بردن دمای آب درون جکوزی استفاده می شود. به منظور گرم کردن آب برای استخر های روباز و در فصل تابستان می توان از هیترهای خورشیدی استفاده نمود. لوله کشی فاضلاب کف خواب و لوله کشی فاضلاب زیر سقفی دو روش اجرای لوله کشی فاضلاب هستند. طراحی سیستم تهویه به صورتی است که از عوامل طبیعی همچون باد، رطوبت، حرارت زیر زمین و نور خورشید و یک عامل مصنوعی یعنی فن برای ایجاد سرمایش استفاده کند. اما در سیستم سرمایش تبریدی توسط تجهیزاتی جریان ماده مبرد را به داخل محیط فرستاده تا گرمای محیط را جذب کند.

  • می توان ساختمان مورد نظر را به دوربین های مدار بسته تحت شبکه نیز مجهز کرد.
  • تابلو توزیع برق در تاسیسات الکتریکی فیوز یا برق‌شکن دارد که در صورت بالا رفتن جریان در سیم‌پیچی، مدار را قطع می‌کند.
  • درون جعبه ترمینال اصلی و فرعی، پست های پیچی و ترمینال های کروز قرار دارد.
  • منظور از تاسیسات ابنیه در زمان ساخت جکوزی در واقع بتون ریزی، آرماتور بندی، نازک کاری و نماسازی جکوزی است که باید از بهترین مواد اولیه برای ساخت این بخش استفاده شود تا در شرایط خاص مقاومت بالایی داشته باشد.