انواع تاسیسات ساختمانی؛تاسیسات لازم برای ساختمان گروه صنعتی الو آهن-رادیاتور پارس

قرارداد نگهداری و تعمیرات ساختمان الزامی برای همۀ کسب‌وکارها به شمار نمی‌رود، اما در بسیاری از موارد می‌تواند در کنترل هزینه‌ها، ریسک‌ها و عملکرد برخی از مهم‌ترین دارایی‌های فیزیکی کمک بسیاری کند. با عقد قراردادی که سبب می‌شود تأسیسات و دارایی‌های شما به‌طور منظم تحت نگهداری باشند، می‌توانید به بهرۀ بیشتری از چرخۀ عمر دارایی‌های خود دست یابید و از سرمایه‌گذاری خود سود بیشتری کسب کنید. نگهداشت پیشگیرانۀ تأسیسات ساختمان اقدامی ضروری است که عموماً شامل تعمیر و سرویس قطعات و تجهیزات است. برنامۀ نگهداری و تعمیرات تاسیسات ساختمان می‌تواند شامل خلاصه‌ای از فعالیت‌های موردنیاز باشد.

سیستم های صوتی پیجینگ و اطلاع رسانی درساختمان های اداری مورد استفاده قرار می گیرند. سیستم صوتی شامل دستگاه های پاور آمپلی فایر، ماتریکس های صوتی و بلندگوها است. این دستگاه مجله خبری تاسیسات ساختمانی ها امکان توزیع و پخش صدا در بخش های مختلف یک ساختمان صنعتی و اداری مانند بیمارستان ها، ایستگاه های مترو، فرودگاه ها، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و … را فراهم می نماید.

ورود به حساب کاربری

نحوه کار تاسیسات ساختمانی آتش نشانی به صورتی است که سنسور های الکتریکی آتش به سیستم های انتقال آب وصل هستند . آب سرد و گرم در خانه همه ما وجود دارد و شاید ندانید که لوله آب سرد و گرم از یکدیگر جدا هستند. بعدازآن باید به فاضلاب سرویس های بهداشتی اشاره کرد که به طورکلی از همه سیستم فاضلاب خانه جدا بوده و از لوله مخصوص به فاضلاب ریخته می شود. در سیستم فاضلاب سرویس های بهداشتی به دلیل تجزیه ضایعات در لوله ها، گازی به وجود می آید که برای جلوگیری از ورود آن به بخش های داخلی ساختمان باید از تله، سیفون یا آب بندهای مختلف در داخل اتصالات لوله ها استفاده شود. همان طور که ملاحظه کردید، سعی شد که نگاهی کامل به انواع تاسیسات ساختمانی داشته باشیم و شما را با آن به صورت کامل آشنا سازیم.

  • این سیستم ها مربوط به شرایط حرارتی ، دیداری ، شنیداری و بهداشتی که برای راحتی ، آرامش و آسایش ساکنان ساختمان لازم و ضروری می باشد ، را فراهم می کنند.
  • سونای بخار به این صورت عمل می کند که آب تغذیه در تماس با حرارت برای تولید بخار قرار می گیرد.
  • می توانید با مراجعه به بخش مقالات با سایر محتواهای مربط نیز آشنا شوید و آنها را در زمان کم و به صورت رایگان مطالعه کنید.
  • برخی تاسیسات مکانیکی را قلب ساختمان می‌دانند که هر گونه اختلال در آن عواقب جدی را به همراه دارد.
  • بکارگیری سیستم‌های نوین در اجرای بست و تکیه‌گاه تاسیساتی، با هدف افزایش سرعت و دقت در اجرا یکی از این موارد می‌باشد.
  • در طراحی نقشه آسانسور یک قسمت از ساختمان برای چاه آسانسور در نظر گرفته می شود.
برای اینکه تاسیسات الکتریکی نیاز به دقت بالایی در نصب و اجرا دارد باید توسط مهندس تاسیسات برقی صورت گیرد. سیستم‌های برقی در داخل دیوارها و مکان‌هایی که نیاز به روشنایی در آنجا است تعبیه می‌شوند. این سیم‌ها از آن جایی که قابلیت گرم شدن را دارند نباید در هر مکانی از دیوارها قرار گیرند. زیرا ممکن است در اثر ایجاد گرما باعث بروز آتش‌سوزی در ساختمان شوند.

صنعت ساختمان در قبضه بساز و بفروش ها

گردش آب، گرمایش و سرمایش آب همگی به عهده تاسیسات مکانیکی جکوزی است که در زمان راه اندازی آن طراحی و نصب می شوند. در برخی از مناطق هم نیز سیستم های گرمایشی از جمله تجهیزات مهم به حساب می آید چرا که آب و هوا در برخی مناطق در فصل های سرد سال بسیار طاقت فرسا باشد. تکنسین‌های این حوزه معمولاً در شرایط بالقوه خطرناکی کار می‌کنند که نیازمند رعایت دستورالعمل‌های ایمنی و بهداشتی است. کار در این حوزه نیازمند توجه به جزئیات، توجه به نوآوری‌ها و استفاده از آن‌ها در فرایند، ثبت دقیق اقدامات و پیروی از سیاست‌های تولید است. متخصصان نگهداشت به این موضوع واقف‌ هستند که لازم است برنامه‌های خود را مطابق با نیازها و اهداف سازمان‌ها تغییر دهند؛ زیرا محیط‌های عملیاتی، اهداف مختلف، شرایط متفاوت و تجهیزات و سیستم‌های متنوعی دارند.

عملکرد سیستم‌های تاسیسات حرارتی به این صورت است که گرما از شیء گرم‌تر به شیء سردتر در حرکت است، مانند آب از سطح بالاتر به سطح پایین‌تر جاری می‌شود. دستگاه‌های تولید کننده گرما نیز با انتقال گرما به هوا باعث گرم شدن فضا می‌شوند، برای خنک کردن ساختمان نیز همین عمل توسط دستگاه‌های تولید کننده سرما انجام می‌شود. اگر تاسیسات ساختمانی کیفیت و کارایی مطلوب را دارا باشند، نیاز به بازسازی زودهنگام نیست. بنابراین بهتر و عقلانی‌تر است که هنگام ساخت و یا بازسازی در بخش تاسیسات زمان و هزینه مطلوب صرف شود تا از هزینه‌های بعدی که ممکن است در آینده ایجاد شود، بکاهد.

این سیستم در زمان احساس دود یا آتش از طریق تولید صدا به ساکنین هشدار می دهد. سونای بخار به این صورت عمل می کند که آب تغذیه در تماس با حرارت برای تولید بخار قرار می گیرد. سپس این آب توسط لوله های مسی به داخل سونا فرستاده می شود تا آب بعد از جوشیدن، بخار خود را به فضای سونا بفرستد.

تصاویری از پروژه‌های انجام شده توسط مجموعه پولونی، در بخش پروژه‌ها، ارائه شده است که با مراجعه به آن میتوانید با نحوه و کیفیت ارائه خدمات مجموعه بیشتر آشنا شوید. نصب آیفون تصویری در کنار دوربین مدار بسته، امنیت ساختمان را افزایش می دهد. کابل آیفون فویلدار در سطح مقطع ۰.۴ و ۰.۶ بهترین انتخاب برای نصب و سیم کشی آیفون تصویری می باشد. این سیم به دلیل وجود شیلد درون خود از ایجاد نویز در صدا و تصویر آیفون جلوگیری می کند. سیستم خانه هوشمند یکی از تکمیل ترین و بروزترین سیستم های امنیتی ساختمان می باشد. این سیستم تمامی بخش های ساختمان از جمله روشنایی، سرمایش و گرمایش، سیستم دزدگیر و سنسور های حرکتی خانه را از راه دور تنظیم و کنترل می کند.

همچنین در بخش‌های مختلفی مثل تاسیسات ساختمان چیست؟ تاسیسات ساختمانی چه انواعی دارد؟ و … به نکات کلیدی و مهمی که حتما باید بدانید، اشاره نمودیم. فراموش نکنید انجام کارهای تاسیسات برق یک ساختمان به شدت نیاز به تمرکز، آرامش و صبوری دارد. به همین دلیل نباید به هر قیمتی دست به کار بزنید و استاندارد ها را نادیده بگیرید. شما می توانید نکات مهم مربوط به سیم کشی های ساختمان را مد نظر قرار دهید (مقاله ای با عنوان سیم کشی ساختمان در سایت، قرار داده شده است) و با در نظر گرفتن این اطلاعات بهترین فرد را برای کارتان انتخاب کنید. تاسیسات برقی ساختمان شامل سیستم های روشنایی، تلفن ، اطفاء حریق ، اعلام حریق ، آنتن مرکزی و … میشود. این وسیله در دو مدل دوربین مدار بسته بی سیم یا وایرلس و مدل سیمی طراحی و تولید می شود.