معرفی انواع رادیاتور شوفاژ-رادیاتور پارس

شما می‌توانید با استفاده از شیر ترموستات، حرارت رادیاتورها را کم و زیاد کرده یا کنترل کنید. قادر باشد از حداکثر ظرفیت حرارتی خود برای ایجاد گرما در محیط استفاده کند. یکی تلفات حرارتی ناشی از جداره ها از قبیل سقف- کف و دیوار و پنجره و…

راهنمای خرید رادیاتور شوفاژ شیشه ای

این رادیاتورها با چندین لایه رنگ های اپوکسی پوشیده شده اند تا در برابر خوردگی و زنگ زدگی محافظت شوند. بعلت قیمت پایینتر شمش فولاد نسبت به آلومینیوم، معمولا رادیاتورهای مجله خبری تاسیسات ساختمانی پنلی فولادی در قیاس با رادیاتورهای آلومینیومی از قیمت مناسب تری برخوردار می باشند. رادیاتورهای پنلی معمولا در سایزهای 40 الی 200 سانتی متر در بازار موجود می باشند.

این امر از آن‌جهت است‌که اگر رادیاتور شما خراب شد بتوانید پره‌ی آن را تعویض نمایید. بنابراین آب، دوباره توسط لوله‌های برگشتی، به سمت شوفاژ خانه حرکت می‌کند و برای اینکه بتواند دوباره گرمای خود را به دست آورد وارد دیگ بخار می‌گردد و این سیکل، دوباره تکرار می‌شود. در “خدمت از ما” به بهترین متخصصین نصب رادیاتور شوفاژ در شهر خود دسترسی دارید. داشتن سطح تابش یکنواخت و گسترده و بالطبع گرمای تابشی بیشتر نسبت به انواع رادیاتور پره‌ای (توضیح اینکه گرمایش تابشی نسبت به گرمایش همرفتی برای بدن انسان دلپذیرتر است).

رادیاتورهای برقی جهت تامین گرمایش محیط به برق شهری نیاز دارند و معمولا در شرایطی از آن ها استفاده می شود که فشار گاز کم تر از حد نیاز باشد. از معایب این نوع رادیاتور شوفاژ می‌توان به عدم امکان تعویض پره ها و همچنین ظرفیت هدایت حرارتی آن که چون از جنس فولاد می باشد، نسبت به آلومینیوم کمتر می باشد. حوله خشک کن‌های استیل (فولادی (معمول‌ترین نوع حوله خشک کن هستند و در ساخت آن‌ها از فولاد ضدزنگ استفاده می‌شود که کمی به نسبت دیگر انواع سنگین تر و مدت زمان بیشتری هم برای نصب زمان می‌برند. علاوه بر سؤال‌هایی که در قسمت‌های قبلی به آن‌ها پاسخ دادیم؛ باید یک سری نکته مهم را هم در زمان خرید و انتخاب این محصول رعایت کنید که شما را تا مدت‌ها از خرید رادیاتور شوفاژ بی‌نیاز کند. انجام عمل هواگیری، راندمان گرمایشی سیستم و بویژه بلوک‌های رادیاتور را بشدت افزایش می‌دهد و در نهایت باعث کاهش هزینه گاز مصرفی خواهد شد. در فصل زمستان توسط رادیاتور های شوفاژ گرما به محیط داخلی ساختمان منتقل می‌شود، ولی دمای اتاق ها معمولا ثابت بوده و افزایش نمی یابد چرا که بخش زیادی از گرمای تولید شده تلف می‌شود.

در مدار رادیاتور هوا وجود دارد

در نهایت آب سرد توسط لوله برگشت به طرف موتورخانه یا پکیج برمی‌گردد و دوباره در معرض حرارت قرار می‌گیرد تا داغ شود. آب داغ از طریق لوله کشی‌ وارد شوفاژها می‌شود و آن‌ها را گرم می‌کند. بعد از این که گرمای آب به اتاق منتقل شد، طبیعتاً دمای آب کاهش می‌یابد. رادیاتورهای برقی هیچ گونه محدودیتی در محل نصب و قرارگیری ندارند و شما می توانید در هر نقطه از ساختمان آن ها را نصب کنید. در پاسخ به این سوال می توان گفت در صورتی که فضای اتاق محدود باشد، می توان این کار را انجام داد چون گزینه ای دیگری برای محل نصب رادیاتور وجود ندارد. امروزه با توجه به اینکه افراد نگرانی های خاصی در مورد مصرف بیش از اندازه انرژی دارند و از طرفی با بالا رفتن هزینه های مربوط به گاز در ساختمان ها، شاید توجه به این مسئله که محل نصب رادیاتور می تواند در مصرف انرژی تاثیرگذار باشد، خالی از لطف نباشد.

هر کدام از پره های موجود در رادیاتور های شوفاژ آلومینیومی دارای بار گرمادهی مختص به خود هستند. بدین ترتیب، هرچه قدر تعداد پره های رادیاتور آلومینیومی بیشتر باشند، گرمای بیشتری نیز به محیط هدیه می دهد. معمولا هر یک از پره های تولید شده دارای ابعاد 6 الی 8 سانت هستند. برای انتخاب و خرید ظرفیت مناسب رادیاتور برخی پارامتر ها، مثل متراژ ساختمان، منطقه جغرافیایی، نوع کاربری اعم از مسکونی یا اداری دارای اهمیت هستند. از دیگر نکاتی که باید زمان خرید رادیاتور در نظر داشت مارک و کشور سازنده است.

  • با توجه به توضیحات ارائه شده در قسمت فوق بهترین مکان نصب رادیاتور در اتاق محلی که است که بیشترین سرما و کمترین میزان هدر رفت گرما را دارد.
  • این امر منجر به بیشتر کار کردن پکیج برای به گردش در آوردن آب در مدار گرمایش می‌شود.
  • برندهای مختلفی در بازار ایران وجود دارد که رقابت تنگاتنگی در زمینه‌ی تولید رادیاتورهای مختلف در شکل‌ها و رنگ‌های مختلف با یکدیگر دارند.
  • یکی از معمول‌ترین دلایل سرد بودن یکی از رادیاتورها، هوا گرفتن مدار رادیاتور است و برای رفع این مشکل باید رادیاتور را هواگیری کنید.
  • علاوه بر این اگر به دنبال محصولی هستید که در عین داشتن قیمت مناسب، کیفیت و طول عمر بالایی داشته باشد و در برابر خوردگی و پوسیدگی مقاومت خوبی از خود نشان دهد؛ پیشنهاد ما خرید رادیاتور استیل دیما است.
  • اما به‌طور کلی رادیاتورهای آلومینیومی به نسبت رادیاتور فولادی سبک‌تر، زیباتر و ضریب انتقال حرارت بالاتری دارند.

رادیاتور های گرمایشی در ابعاد و اندازه های مختلف با جنس های متنوعی توسط برند های مختلف تولید می شوند. رادیاتورهای دایکاست در کارخانه به صورت پره پره تولید شده و توسط مغزی به یکدیگر کوپل شده و به صورت بلوک های 5 پره، 7 پره و 10 پره به بازار روانه می شوند. از معروفترین رادیاتورهای دایکاست می توان به مدل های ترمو و کال ایران رادیاتور و یا مدل ایل پریمو بوتان اشاره نمود. از معروف ترین رادیاتور های سه تکه می توان به رادیاتور کلاسیک ساخت کارخانه گرمساز اشاره کرد. رادیاتورهای دایکاست و کلاسیک، در محل نصب، قابلیت کوبل شدن تا 20 پره را دارا می باشند (بیشتر از 20 پره، بعلت سرد ماندن پره های انتهایی توصیه نمی شود).

با انجام این کار خیلی زیاد از مشکلاتی که در آینده ممکن است برای پکیج بوجود بیاد پیشگیری به عمل می‌آید . سیستم شوفاژ برای ایجاد حرارت و گرم نمودن آب، از اجزا و بخش‌هایی به وجود آمده است. از جمله این بخش‌ها می‌توان به دیگ بخار، پمپ، رادیاتور، منبع دو جداره، منبع انبساط، سیستم‌های کنترل کننده و … سال‌هاست که در خانه‌های نوساز دیگر اثری از سیستم گرمایشی بخاری دیده نمی‌شود.