با انواع تاسیسات ساختمانی آشنا شوید کیلیدمگ-رادیاتور پارس

عواملی همچون شرایط اقلیمی مکان ساختمان، چگونگی معماری ساختمان، نحوه ساخت و فیزیک ساختمان و قوانین ساختمان سازی در طراحی تاسیسات ساختمان موثر می باشد. در ساختمان های بزرگ امروزی استخر نیز یکی از تاسیسات ساختمانی محسوب میشود به طوری که از تنوع بالایی تیز برخوردار است. این تاسیسات ساختمانی دارای ۶ بخش زیر بوده و از مکانیزم پیچیده ای تشکیل شده است. انتقال گاز به ساختمان فرایندی حساس و مهم می باشد به طوری که در صورت اختلال ناچیز در آن احتمال عوارض شدید در ساختمان میباشد. از این رو سیستم های لوله کشی باید بر اساس استاندارد های شرکت ملی گاز ایران انجام گیرد.

نحوه ی اجرای تاسیسات مکانیکی

کل سیستم روشنایی استخر به یک پنل مجزا و قابل دسترس وصل می شوند تا بتوان نور و روشنایی محیط را بهتر کنترل کرد. توضیحات کامل تر در این خصوص را در مطلب نورپردازی استخر مطالعه کنید. رشته تأسیسات الکتریکی در دانشکده‌های فنی تا مقطع کاردانی و کارشناسی تدریس می‌شود و تنها در چند واحد کارگاهی با رشته برق صنعتی دارای تفاوت می‌باشد.

  • UPS به صورت آنی وارد شبکه می شود ولی دیزل ژنراتور در حدود 5 تا 10 دقیقه زمان لازم دارد تا برق اضطراری را تولید کند.
  • بنابراین اهمیت موضوع باعث می شود تا شما برایش دقت نظر بیشتری به کار ببرید.
  • برای افزایش دمای استخر از پمپ حرارتی به علت کارایی بیشتر آنها استفاده می گردد.
  • ما در این مطلب تلاش کردیم تا جامع ترین اطلاعات را در خصوص انواع تاسیسات مکانیکی و برقی ساختمانی در اختیار شما قرار دهیم.
  • تعدادی از دوربین ها نیز قابلیت ارسال تصاویر ضبط شده به تلفن همراه را دارا می باشند.
همچنین بر اساس نوع حفاظت پریزها، دارای دو مدل اتصال به زمین و بدون اتصال به زمین می باشند. در این مدل برای روشنایی کلی محیط از منابع نوری متفاوت مانند لوسترهای سقفی و یا چراغ های دیواری استفاده می شود. به منظور روشنایی اتاق نشمین معمولا از این روش نورپردازی استفاده مجله خبری تاسیسات ساختمانی می شود. آب دریافتی از پمپ به وسیله توزیع کننده آب به چند جریان شاخه دار تقسیم می شود. توزیع کننده آب باید به میزانی بزرگ باشد که مقاومت اصطکاک آن کم شود و از تلاطم آب جلوگیری شود. به همین خاطر بر روی خروجی های توزیع کننده از شیرهای تنظیم کننده استفاده می گردد.

نیپل چیست و چه کاربردی دارد؟

تاسیسات مکانیکی که به باور بسیاری از افراد اصلی‌ترین بخش تاسیسات ساختمانی است و قلب تپنده آن محسوب می‌شود. این نوع از تاسیسات ساختمانی به زندگی ساکنان به شدت گره خورده و وجود کوچک‌ترین خللی در آن می‌تواند منجر به بر هم خوردن روال زندگی افراد شود. هر کدام از این انواع تاسیسات ساختمانی خود اجزای مختلف زیادی را هم شامل می‌شوند که در ادامه به صورت کامل خدمتتان توضیح خواهیم داد.

درباره نویسنده : تیم تولید محتوا الوآهن

همچنین مهم است که مطمئن شوید دستگاه‌ها به‌طور منظم نگهداری می‌شوند تا هرگونه خطای احتمالی قبل از وقوع برطرف شود. بنابراین تعمیر و نگهداری تاسیسات مکانیکی نیز دارای اهمیت بسیاری است. فاضلاب و سیالات، سیستم آبرسانی، انتقال آب ، تصفیه آب، تولید انرژی از سیالات و… از جمله موارد تاسیسات ساختمانی مکانیکی صنعتی محسوب می شوند.