سوالات لوله کش و نصاب تاسیسات گازرسانی ساختمان فنی و حرفه ای【سوالات+جزوه و کتاب】-رادیاتور پارس

در زمینه آشنایی با‌تاسیسات گازرسانی چیست، بهتر است ابتدا به تشریح لوله‌های گاز پرداخته شود. به کمک این لوله‌های گازی می‌توان انتقال گاز مورد نیاز برای استفاده در منازل و یا سایر محیط‌های صنعتی را ممکن ساخت. از گاز طبیعی که یکی از انواع گاز سوختنی است، برای سوخت دیگ‌های بخار و یا سیستم گرم نمودن منازل و محیط‌های صنعتی استفاده نمود.

۱- در صورتیکه قطر لوله گاز بیشتر از قطر استاندارد اجرا گردد همانند اجرای لوله با قطر کمتر از قطر استاندارد لوله برش داده میشود. با توجه به مواردی که ذکر گردید پخش و انتقال گاز طبیعی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که کوچکترین نشت یا شکستگی و یا ایجاد مشکل در انتقال این گاز می تواند خساراتی جبران ناپذیر را به بار بیاورد. حال وقت آن رسیده که توضیحاتی راجع به تاسیسات گازرسانی خدمت شما عرض کنیم. گازرسانی به صنایع و مجتمع های مسکونی جزو تخصصی ترین مسائل تاسیسات می باشد که نیاز به توجه ویژه دارد و رعات اصول و استاندارد در این حوزه ریسک پروژه های شما را کاهش داده و پایداری تاسیسات شما را تضمین می کند.

  • اگر قصد حفاری دارید، ابتدا با 194 تماس بگیرید تا مطمئن شوید که به هیچ تاسیسات زیرزمینی برخورد نمی کنید.
  • سیستم های لوله کشی گاز مسکونی با لوله های فولادی اتصال جوش داده شده اند.
  • در ‌تاسیسات گازرسانی که در منازل یا کارگاه‌ها استفاده می‌شود، اجتناب از تداخل سیستم‌های برق و گاز بسیار حیاتی خواهد بود.
اگر‌تاسیسات گازرسانی، را در منازل به‌صورت دقیق‌تر مورد بررسی قرار دهیم، کاربرد آن در اتاق‌های زیرشیروانی، دیوارها و زیر زمین منازل بیش از مناطق دیگر مشاهده می‌شود. این مناطق باید در برابر احتمال برخورد مجله خبری تاسیسات ساختمانی صاعقه، سیم‌های برق، نشت آب و … مورد بررسی قرار گیرند. در این شیوه، گاز طبیعی به کمک تأمین‌کننده به منازل ارسال می‌گردد. برای افزایش ایمنی و تشخیص بهتر آن در صورت نشت، با ترکیباتی آن را بودار می کنند.

گروه های مشابه

قسمت‌های مشترک تاسیسات گازرسانی نبایستی از داخل واحدهای مسکونی بگذرد و حتی الامکان خارج از فضاهای داخلی قرار گرفته شود. تاسیسات توزیع گاز به منظور انتقال گاز از نقاط توزیع و ایستگاه های توزیع شهری و از تاسیسات ذخیره سوخت به مناطق مصرفی طراحی شده اند. در توضیح ‌تأسیسات گازرسانی چیست، اشاره به این نکته که کلیه ‌‌تاسیسات گازرسانی در زیر زمین دفن می‌گردد، نیز ضروری است. این سیستم از فولاد و هم چنین از عایق‌بندی ضدخوردگی برای مقابله با خوردگی و یا جریان‌های خارجی در تهیه آن استفاده می‌گردد. البته سایر روش‌های محافظت الکتریکی نظیر کاتدی، زمینی، آسترهای محافظ و … نیز در آن استفاده می‌گردد.

خطوط سرویس گاز که از طریق آن گاز مستقیما به مصرف کنندگان عرضه می شود، به ساختمان ها و سازه ها می رود. علاوه بر کاربردهای متعدد موجود، هر روز استفاده های جدیدی از گاز طبیعی کشف می شود که بر اهمیت آن می افزاید. در این مرحله خاک اصلی برداشته شده به ترتیب معکوس به ترانشه برمی‌گردد. به این معنی که ابتدا خاک زیرین وارد می‌شود و لایه‌بندی و ترکیب باید به صورت اولیه باشد. استفاده از بیلگرد یا ماشین بالشتک برای بازگرداندن خاک به داخل ترانشه ضروری است.

لوله گاز از نکات مهم تاسیسات گاز رسانی