عدم گردش آب در رادیاتور شوفاژ بر اثر چیست؟ مجله وبسایت آچاره-رادیاتور پارس

در روزهای سرد زمستانی، زمانی که هوا بیش از حد سرد است با گرمای پکیج خانه‌ی شما گرم و دورهمی‌تان به وجود پکیج وابسته است لذا یکی از به… استفاده از شوفاژ ها به منظور گرمایش محیط امری رایج و متداول می باشد. شناخت قسمتهای مهم شوفاژ و همچنین نحوه کارکرد آنها یکی از موضوعاتی …

از مزیت های آن ها می توان به مصرف کم انرژی و داشتن برچسب انرژی گرید A اشاره کرد. رادیاتور قرنیزی جدید ترین نوع رادیاتور می باشد که در کناره های ساختمان ها مانند قرنیز ساختمان قرار می گیرد و گرمایش محیط را انجام می دهد به این صورت که لوله های گرمایشی از درون قرنیزها عبور می کنند و باعث گرمایش محیط پیرامون و کف می گردند. از رادیاتورهای قرنیزی در ساختمان های مختلف اعم از مسکونی، تجاری و غیره استفاده می گردد.

  • رادیاتور های دکوراتیو دسته ای از رادیاتورها هستند که علاوه بر تأمین گرمایش اتاق، به سبب ظاهر شکیلی که دارند، بخشی از دکوراسیون داخلی محسوب شده و باعث زیبایی بیشتر محیط می شوند.
  • هم‌چنین رسوبات رادیاتورها نیز در روند گرمایش خانه مشکل ایجاد می‌کنند لازم است تا حتما برای رفع این مشکل اقدام کنید.
  • معمولا هر یک از پره های تولید شده دارای ابعاد 6 الی 8 سانت هستند.

قبل از هر اقدامی برای خرید باید با کمک یک کارشناس، توان حرارتی مورد نیاز محیط را مشخص کنید. این توان با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه، متراژ محیط و موقعیت قرارگیری ساختمان تعیین می‌شود. در نتیجه میدانید که به چه تعداد پره یا چه طولی از پنل نیاز خواهید داشت. برای این منظور می‌توانید با کارشناسان ما در رجا تاسیس تماس بگیرید و در این رابطه با آن ها مشورت نمایید. ممکن است هزینه خرید یک رادیاتور نسبت به دیگری پایین تر باشد ولی در نهایت مجبور باشید هزینه بیشتری برای نصب بپردازید. شما برای خرید رادیاتور مناسب می توانید با کارشناسان معتمد مشورت کنید تا آنها با توجه به بودجه، نقشه ساختمان، متراژ واحد و یا درجه گرمای مورد نظر برای شما گزینه های مختلفی را مطرح کنند.

راهنمای خرید رادیاتور شوفاژ

آخرین مورد که به عنوان یکی از عوامل موثر بر هزینه نصب شوفاژ و لوله کشی رادیاتور بررسی می کنیم، میزان لوله کشی است. یکی از مواردی که هنگام ساخت یک ساختمان توجه ویژه ای به آن می شود، لوله کشی آب است. حال اگر قرار باشد در فصل سرما، شوفاژ وظیفه گرم کردن ساختمان را بر عهده گیرد، دغدغه دیگری یعنی لوله کشی مناسب برای شوفاژ به وجود می آید. آبی که در موتورخانه توسط مجله خبری تاسیسات ساختمانی آب گرمکن و یا پکیج گرم شده از طریق لوله کشی وارد ساختمان شده و به هرکدام از رادیاتورها می رسد. پس بهتر است در نقشه اولیه محل قرارگیری هرکدام از رادیاتورها به طور دقیق مشخص شود تا از هزینه نصب رادیاتور اضافه جلوگیری شود. اگر لوله کشی ساختمان دچار مشکل شده، باید از یک تعمیرکار ماهر بخواهید تا مکان نشتی و یا ترکیدگی لوله را مشخص کند و سپس آن را تعمیر کند.

هر سال زمستان، پیش از استفاده از شوفاژها، بهتر است آن‌ها را بررسی کنید. اگر شوفاژها سالم باشند و سیستم گرمایش مرکزی مشکلی نداشته باشد، بیشتر از سالی یک‌بار به هواگیری شوفاژها نیاز نیست. در بخش بالای شوفاژها و قسمت انتهایی آن یک شیر قرار دارد که برای هواگیری تعبیه شده است. اگر پیچ‌های رادیاتور خود را گم کردید، می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم تأسیساتی آن‌ها را خریداری کنید. به جز آلومینیوم، ممکن است قطعات آهنی موجود در سیستم گرمایش دچار خوردگی شوند و گاز تولید کنند. این اتفاق در سیستم‌های گرمایشی با کارکرد طولانی‌مدت و خانه‌های قدیمی بیشتر پیش می‌آید.

امکان دارد بسته بودن شیرهای خروجی و ورودی زیر پکیج رادیاتورها سرد باشد لازم است تا آن‌ها را باز کنید. تنظیمات پکیج را مورد بازبینی قرار دهید تا روی بخش زمستان تنظیم شده باشد. البته در رادیاتورهای جدید برای باز کردن شیر هواگیری به پیچ نیازنیست و اهرم کوچکی برای این کار در نظر گرفته شده است. در بعضی از مدل‌ها نیز می‌توانید این شیر را به کمک آچار فرانسه یا پیچ گوشتی باز کنید.

سعی کنید در هنگام نصب و اندازه‌گیری، حداقل فاصله‌ی مجاز را بین کف رادیاتور و کف زمین در نظر بگیرید. بهتر است بدانید چنانچه کف رادیاتور به زمین زمین تا سقف بیشتر از سه متر است دست نگهدارید. برای این محل‌ها بهتر است از وسایلی استفاده کنید که حالت دمندگی داشته باشند‌ فن کوئل بهترین‌گزینه برای این مورد است. برای اکثریت مشتریان و حتی می توان گفت برای تمامی مشتریان انتخاب یک تعمیرکار پکیج شوفاژ گازی برایشان اهمیت دارد.

پکیج زمینی 5 پره شوفاژکار آذرخش بلند as300-5

به روزترین رادیاتورهای دکوراتیو دنیا رادیاتور دکوراتیو فن دار می باشد. اولین بار توسط مهندسان مجرب آلمانی در کارخانه رادوب آلمان طراحی و تولید شده است. کارخانه رادوب ایران تحت لیسانس آلمان تولیدکننده و مونتاژکننده رادیاتورهای دکوراتیو تحت لیسانس آلمان میباشد.