اجرای تاسیسات مکانیکی و الکتریکی خدمات اجرایی ساختمان-رادیاتور پارس

پس اگر استانداردها و الزامات قانونی درج شده در مباحت ملی ساختمان سازی در زمان طراحی تاسیسات ساختمان رعایت نشوند، خسارت ها و مشکلات زیادی برای معماری و ساخت بنا ایجاد می شود. در این سیستم به دلیل تجزیه ضایعات در لوله ها گازی به وجود می آید که برای جلوگیری از ورود آن به بخش های داخلی ساختمان باید از تله ، سیفون یا آب بند در اتصالات لوله ها استفاده کرد. دو سیستم جابجایی آب در ساختمان وجود دارد که موازی هم فعالیت میکنند . یک شبکه آب آشامیدنی و مصرفی را تامین میکند و دیگری مواد ضایعاتی جمع شده در لوله ها را خارج میکند. تامین آب مصرفی از طریق منبع اصلی آب صورت میگیرد که برای این کار باید بر نیروی جاذبه غلبه کرد تا آب به تمامی نقاط ساختمان برسد. تاسیسات ساختمانی از بخش‌های مهم و کلیدی در هر ساختمان است، تاسیسات ساختمانی به معنای استفاده مطلوب از کلیه امکانات تاسیساتی و مهندسی است و در آرامش و رفاه ساکنین نقش مهمی را ایفا می‌کند.

انجام این امور به صورت معمولی توسط پیمانکاران و مشاوران تخصصی و مجرب در این زمینه طراحی می شوند و بعد وارد مرحله ی اجرا می شوند. این آب بعد از ورود به ساختمان از کنتور آب عبور کرده و توسط لوله کشی های داخلی به داخل ساختمان انتقال می یابد. از دیگر وظایف تاسیسات ساختمانی مکانیکی میتوان به سیستم های هشدار خطر ، اندازه گیری مصارف، آسانسور و پله برقی اشاره نمود. در سیستم های گرمایشی جدیدی که در ساختمان ها طراحی می شود، سیستم گرمایش از کف بسیار پرکاربرد و کم مصرف است.

  • زیرا ممکن است در اثر ایجاد گرما باعث بروز آتش‌سوزی در ساختمان شوند.
  • لوله های این سیستم در دو نوع فلزی و پلاستیکی وجود دارد که معمولاً از نوع پلاستیکی آن ها در ساختمان استفاده می شود.
  • در ادامه به بررسی انواع تاسیسات ساختمان و هدف از استفاده از آن‌ها می‌پردازیم.
  • این نوع از تاسیسات ساختمانی به زندگی ساکنان به شدت گره خورده و وجود کوچک‌ترین خللی در آن می‌تواند منجر به بر هم خوردن روال زندگی افراد شود.
  • تاسیسات ساختمان شرایط مطلوبی را برای سکونت در یک ساختمان ایجاد می کند.
سیستم تشخیص حریق از سنسورهایی ساخته شده که در محفظه پلاستیکی و اغلب در سقف اتاق های ساختمان نصب می شوند. نوع پیشرفته تر سیستم های تشخیص حریق به صورت اتوماتیک جریان گاز در ساختمان را قطع و یا غیر فعال می کنند. نورگیرها و هواکش ها به داخل ساختمان هدایت می کنند وبالعکس یعنی هوای داخل را به خارج ساختمان هدایت می کنند. کمی بعدتر آبگرمکن ها آمدند البته نفتسوز بودند((برای مطالعه انواع آبگرمکن اینجا کلیک کنید)) آبگرمکن ها خود انقلابی بزرگ در زمینه تاسیسات بودند حالا دیگر نیاز نبود برای یک دوش ساده بقچه را زیر بغل بزنی و بری حمام نمره . شیرهای اصلی شیرهای اصلی ترموستاتیك بیشتر در ساختمان های تجاری به كار می روند و به مقادیر آب زیادی نیاز دارند.

خروجی به اجرا در آمدن این پیشنهادات، بهبود کیفیت تاسیساتی پروژه و در نهایت جلب رضایت کارفرمایان پیشین ما بوده است. یکی از مهمترین بخش های تاسیسات مکانیکی ساختمان تجهیزات گرمایشی و سرمایشی می باشد. این بخش با توجه به فصول مختلف سال، هوای معتدل و با کیفیت را برای محیط خانه تولید می کند.

نگاهی کامل به انواع تاسیسات ساختمانی:

از ویژگی های مثبت این تجهیز می توان به این مورد اشاره کرد که امکان متصل شدن به سیستم مانیتورینگ مرکزی را دارد. به علاوه دو سنسور در لوله ی رفت و برگشت مجله خبری تاسیسات ساختمانی آب هر واحد نصب شده و دمای ورودی و خروجی آب اندازه گیری می شود. اما امروزه از سامانه های تفکیک و مانیتورینگ میزان مصرف ساختمان استفاده می شود.

به منظور ایجاد فشار مضاعف جهت حرکت روان مواد فاضلابی درون لوله، سیستم لوله کشی هواکش به کمک ایجاد فشار منفی در پشت پساب، این نیرو را ایجاد می کند. در واقع این سیستم فشار درون لوله را به منظورجلوگیری از گیر کردن مواد فاضلابی تنظیم می نماید. همچنین گازهای فاضلابی توسط سیستم تهویه به خارج از ساختمان رفته و اجازه بازگشت گازها به درون ساختمان را نمی دهد. سیستم لوله کشی فاضلاب آب مصرفی باقی مانده را به بیرون از ساختمان می فرستد. لوازم بهداشتی از جمله دستشویی، حمام، سینک، وان و … به ایت لوله کشی متصل می شوند. متداول ترین لوله های استفاده شده در سیستم فاضلاب لوله های ای بی اس، چدنی و پی وی سی است.

یک نظر در مورد “با انواع تاسیسات ساختمانی آشنا شوید”