تاسیسات استخر تاسیسات استخرچیست تاسیسات استخر چگونه است-رادیاتور پارس

بهتر است بدانید استخرهای خانگی در این سال های اخیر با پیشرفت صنعت ساختمان سازی و ساخت مجموعه های آبی در منازل بسیار پیشرفت کرده که جزء زیر مجموعه رشته مهندسی ساختمان می باشد. تاسیسات به اقداماتی زیرساختی که برای عملیاتی کردن قسمت های مختلف سازه گفته می شود. به طور کلی می توان گفت تاسیسات استخر به دو بخش مکانیکی و الکتریکی تقسیم بندی می شود که هر یک توسط مهندسین و کارشناسان زبده پیاده سازی خواهد شد.

همان طور که اشاره شد برای راه اندازی یک استخر بهداشتی و ایمن مناسب به تجهیزات تاسیسات آن نیاز داریم. به طور کلی تجهیزات تاسیسات استخر به تجهیزاتی گفته می شود که برای تجهیز نمودن استخر به دستگاه های تصفیه آب استاندارد و ایمن به کار گرفته می شوند. این تجهیزات تنها محدود به چند وسیله نمی شود و بر اساس نیاز های یک استخر انواع گوناگونی دارد. در ادامه به معرفی برخی از این تجهیزات در قسمت پایینی این پاراگراف پرداخته خواهد شد. لازم به ذکر است شما عزیزان برای اطلاع از قیمت تاسیسات استخر، سری هم به سایت گرم لوکس که یک مرکز فروش تجهیزات تاسسیات استخر هم می باشد مراجعه نمایید.

خدمات ساخت و اجرای تاسیساتی استخر، سونا و جکوزی

در این مقاله با شما در خصوص انواع تاسیسات استخر صحبت کردیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود. در صورتی که می خواهید نسبت به خرید این تجهیزات اقدام کنید و یا می خواهید لیست قیمت و کاتالوگ تاسیسات استخر را دریافت کنید می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و سوالات خود را بپرسید. در تولید تاسیسات استخر از استانداردها و ویژگی های خاصی استفاده می شود تا در نهایت بتوانید عملکرد خود را در این زمینه بهبود بخشید و بهترین محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. این کاتالوگ همچنین امکان مشاهده مقایسه ای میان محصولات مختلف را به شما می دهد و بر اساس نوع نیاز خود می توانید محصولاتی را انتخاب کنید که بیشترین کاربرد را برای شما به ارمغان خواهند آورد. همچنین آشنایی با برندهای مختلف را می توان از دیگر ویژگی های مهمی دانست که در تاسیسات استخر در دسترس شما قرار می گیرد و در نهایت می تواند یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما به شمار رود.

۳. سیستم های گرمایشی یا هیترها

تاسیسات استخر ترکیبی از بخش های مکانیکی و الکتریکی است که زیر ساخت لازم برای عملیاتی کردن استخر را مهیا می سازد. دقت نمایید که تاسیسات استخر خانگی در سال های اخیر با پیشرفت صنعت ساختمان سازی و ساخت مجموعه های آبی در منازل جز زیر مجموعه رشته مهندسی ساختمان درآمده است. این بخش تاسیسات استخر شامل لوله‌ها و اتصالات می‌باشد که وظیفه آن جمع‌آوری، حمل‌ونقل و عبور دادن آب از تصفیه‌خانه و موتورخانه به سایر بخش‌ها می‌باشد. به این ترتیب آب از کاسه استخر جمع شده و به سمت موتورخانه منتقل شده و بعد از عبور از تجهیزات موتورخانه، مجددا به سمت کاسه استخر باز می‌گردد. در تاسیسات استخر، گرم‌کن بعد از فیلتر قرار گرفته و آب تصفیه شده خروجی از فرآیند فیلتراسیون را گرم کرده و به درون استخر می‌ریزد.

براى تامين اين شرايط نياز به تجهيزاتی در تاسيسات است كه نمای اين سيستم، به صورت شماتيك در شکل زیر، نشان داده مى‌شود. به لطف چندین مولفه که در پس زمینه با هم کار می کنند ، استخرها می توانند گرم ، تمیز و سالم بمانند. این سیستم آب را در مدار به گردش در می آورد و هم چنین وظیفه تصفیه آن را نیز بر عهده دارد.

واحد پمپاژ آب در تاسیسات استخر و جکوزی

بخش فنی استخر ها از اهمیت بسیاری برخوردارند و اساسا به عنوان بخش مجله خبری تاسیسات ساختمانیی شناخته می شوند، بناب… استفاده از این تجهیزات استخری در استخر های عمومی الزامی است که حتما برای حفظ بهداشت افراد داخل استخر باید نصب شوند ولی با این وجود بسیاری از افراد در استخر های خانگی خود نیز از این تجهیزات استخری برای اطمینان بیشتر استفاده می کنند. در صورت وجود مشکل مانند رسوب و یا ترکیدگی به راحتی تعویض میشود عامل اصلی انتقال حرارت در خود منبع است پس افت حرارتی نسبت به دیگر منایع آب گرم بسیار پایین است .

ما در استخر مورد بررسی و مد نظر خودمان از یک آبنما و ۶ فواره استفاده کرده ایم که ۲ عدد از آن ها در کف استخر تعبیه شده اند و ۴ تای دیگر در اطراف استخر هستند که آب را از خارج به داخل استخر میریزند. هر کدام از موارد ذکر شده به تنهایی و به صورت جداگانه تجهیزاتی دارند که آب آن ها را تصفیه میکنند. اما در برخی استخر ها تفاوتی در تاسیسات آن ها با سایر استخر ها وجود دارد. با توجه به اینکه انواع استخری که وجود دارد، برخی از این تجهیزات استخری به شکل های متفاوت نصب و اجرا می شوند. ما در این مقاله سعی داریم مواردی که در تعیین قیمت تاسیسات استخری تاثیر دارند را بررسی کنیم، بنابراین تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

  • اگر ۳ ساعت متوالی پمپ فعالیت داشته باشد،۲۱ ساعت باقی مانده در روز فرصت انباشته شدن ذرات را فراهم می کند.
  • بطور کلی لوازم و وسایل مورد نیاز برای موتورخانه استخر معمولی به صورت زیر میباشد.
  • گروه مهندسی آرتیا در سال 1386 توسط زوج ساخت و ساز با هدف ارائه خدمات طراحی، نظارت و اجرا ساختمان های ویلایی و مسکونی، تاسیس گردید.
  • یکی از مهم ترین سیستم هایی که در تاسیسات استخر مورد استفاده می باشد و در واقع نقشی مانند قلب انسان را می تواند ایفا کند، سیستم پمپاژ در تاسیسات استخر به شمار می رود که در یک استخر مورد استفاده می باشد و می تواند نقش جابجایی آب را در استخر به سادگی انجام دهد.
  • در نگهداری استخر همیشه باید دمای آب استخر ایده آل و شناگر را آزار ندهد.
همان طور که می دانید دمای آب استخر باید متناسب با دمای بدن شما و همچنین شرایط آب و هوایی موجود باشد که این موضوع برای هر استخر متفاوت است تنظیم شود. دما سنج با نشان دادن دمای آب استخر از صفر درجه تا پنجاه درجه سانتی گراد این امکان را به شما می دهد تا دمای آب استخر خود را ببینید و راحت تر آن را مطابق با خواسته خود تنظیم کنید. فیلتر وسیله ای است که به شبکه لوله کشی استخر وارد شده، و حین عبور آب از آن، زباله ها و کثیفی های داخل آن را برطرف خواهد کرد؛ این چرخه تا زمان فعالیت فیلترها ادامه پیدا خواهند کرد. فیلترها با توجه به نوع آنها، معمولا برای مدت 6 تا 12 ساعت در روز روشن می باشند.