نکات مهم تاسیسات استخر و جکوزی مجله الوپایپینگ-رادیاتور پارس

تلاطم ملایم در استخرهای هوایی، می‌تواند چه در تأمین آرامش روحی و ارتقای سلامت روانی فرد حاضر در استخر و چه در بهبود سلامت پوست و تسکین آلام در نقاط مختلف بدن او حائز اهمیت باشد. آموزش شنا به خردسالان با توجه به اهمیت چشمگیر این رشته چه به‌عنوان یک سرگرمی و چه به‌عنوان یک ورزش از جمله برنامه‌هایی است که در کشورهای مختلف دنیا پیاده می‌شود. معمولاً در این استخرها دو خط شنا در طول استخر تعبیه می‌شود و انواع علائم راهنما نیز در این دو خط قرار می‌گیرد. دمای مطلوب برای آب جکوزی طبق استاندارد بین36 الی 42 درجه سانتیگراد میباشد آب جکوزی توسط تجهیزات مناسب و با فشار از طریق پمپ و ورود به رینگ جکوزی از طریق سرجت ها با بدن شناگر برخورد کرده و جکوزی بصورت آب درمانی عمل مینماید. در ادامه بیشتر در زمینه اهمیت استفاده از کاتالوگ تاسیسات استخر با شما صحبت خواهیم داشت و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود. دریافت مشاوره خرید تاسیسات استخر به صورت تلفنی امکان پذیر است و شما در این رابطه می توانید با کارشناسان فروش تاسیسات استخر به صورت اینترنتی در ارتباط باشید و سوالات خود را در این زمینه بپرسید.

این خط مجهز به یک شیر توپی است که برای تخلیه آب استخر پس از بارندگی و یا هر دلیل دیگری مورد استفاده قرار می گیرد. استخر و جکوزی این مجموعه، دارای 8 جت در جکوزی و 5 نازل در استخر است. همچنین، یک نازل برگشت آب هم در کف جکوزی در نظر گرفته شده است که در آب جکوزی باعث تولید حباب می شود . در این بخش، آب با فشار ایجاد شده توسط پمپ از داخل فیلتر عبور کرده و مجدداً وارد استخر می شود. در برخی از سیستم ها به دلیل محدودیت نصب پمپ در پایین تر از سطح کف استخر باید پمپ را در بالا نصب کرد و به وسیله ی سوپاپ های کنترل از هوا گرفتن سیستم جلو گیری کرد.

  • به همین دلیل مشتریان زیادی به دنبال استفاده از این سرگرمی شاد و مفرح به سمت تفریحات آبی کشیده می شوند.
  • نظافت های مداوم و بیش از حد سبب هدر رفتن آب می شود و انجام ندادن اینکار به پمپ فشار وارد می کند.
  • سیستم پمپاژ درواقع عملکردی به‌مانند قلب در بدن انسان دارد و به همین خاطر است که از جمله مهم‌ترین بخش‌های یک استخر ارزیابی می‌شود.
  • نرخ تبخیر برای استخر آرام، که توسط “معادله 2” محاسبه شده، تقریبا 74% مقداری است که از “معادله 1” اشری بدست می آید.

شما می تواند با به کار بردن یک پمپ استخر کوچک، با راندمان بالا و کمترین فعالیت آن در عین ذخیره ی انرژی دمای استخر را در یک درجه ی مطلوب حفظ کنید. فیلتر های تصفیه آب پس از مدتی کارکرد راندمان مناسب خود را به دلیل تصفیه فیزیکی و شیمیایی آب از دست میدهد. عمل شست و شو یا همان بکواش تمیز کردن مجله خبری تاسیسات ساختمانی فیلتر و شست و شوی شن ها و سیلیس های درون فیلتر است. در این مخازن نوعی شن مخصوص مربعی‌شکل وجود دارد که می‌تواند در زدودن آلودگی از آب نقش موثری داشته باشد. در صورت استفاده از فیلتر شنی، نیروی جاذبه‌ی آب آن را به پایین هدایت کرده و هم‌زمان دانه‌های شن آب را از آلودگی تصفیه می‌کنند.

تاسیسات استخر و جکوزی و تاسیسات سونا

ساخت و نگهداری استخرها کار بسیار دشواری بشمار می رود چرا که آب در حالت عادی درون استخر دارای باکتری های بیشماری است. استخرها با تجهیزات گسترده ای ساخته می شوندتا از گندیدگی آب جلوگیری کند و مانع از وجود باکتری در آب شود. تجهیزات و تاسیسات استخر نیاز جدی به سرویس و تعمیرات دارند که این کار به عهده موسسات و شرکت های خدمات تجهیزات و تاسیسات استخر و سونا می باشد. خدمات تجهیزات و تاسیسات استخر دارای خدمات فروانی در خصوص نصب و راه اندازی و تعمیر تجهیزات و تاسیسات استخر می باشد که این سرویس ها جهت سلامت آب استخر و تجهیزات انجام می شود . استخرها از تاسیسات و سیستم های مختلفی تشکلیل می شوند که هر یک از این سیستم ها از ضرورت های یک استخر محسوب می شود و در تامین سلامتی مصرف کننده نقش اساسی را ایفا می کنند ، این تاسیسات را می توان به 5 بخش اصلی تقسیم کرد. فیلتر دیاتمیک از جمله فیلترهایی است که می‌تواند به‌منظور تصفیه‌ی آب در تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا به‌کار گرفته شود.

هیتر سونای بخار

به این ترتیب آلودگی‌ها، گرد و غبار، مو، مواد زاید، روغن ضد آفتاب و… با کف‌گیرها از آب جدا می‌شود. با توجه به درصد رطوبت نسبی، کنترل دما در تاسیسات سونا در محدوده‌ی ذکرشده ضروری است. در صورتی که دما از محدوده‌ی ۴۰ تا ۵۰ درجه‌ی سانتی‌گراد خارج شود و از آن تجاوز کند، می‌تواند اثرات مخربی بر پوست افراد داشته باشد و به سوختگی، تورم، تاول و… منجر گردد. استخرهای اقیانوسی دسته‌ی دیگری از استخرها هستند که در شهرهای ساحلی و در جوار اقیانوس‌ها و دریاها ساخته می‌شوند. آب این استخرها بر اثر جزر و مد آب در شبانه‌روز تامین و در آن‌ها ذخیره می‌شود. اگر آب تأمین‌شده از ظرفیت استخر بیشتر باشد، از دیواره‌ی استخر سرریز می‌کند و به دریا یا اقیانوس می‌ریزد؛ درنتیجه در صورت عدم تناسب میان ظرفیت و آب تأمین‌شده بر اثر جزر و مد خبری از هدررفت آب نخواهد بود.

به جای شستشوی بک واش (فیلتر شنی استخر)، می‌توان به سادگی فیلتر را جدا کرد. بعد از گذشت چند سال (هر هشت یکبار)، زمان آن رسیده است که فیلتر قدیمی را دور انداخته و فیلتر جدیدی را جایگزین کنید. در نگهداری تاسیسات همیشه از وسایل و تجهیزات امروزی و باکیفیت استفاده نمایید. سعی کنید پمپ‌های گرمایشی را همیشه روشن نگه دارید تا فیلترها بتوانند پیوسته آب را تصفیه کنند، هواگیری این پمپ‌ها پیش از استفاده امری ضروری است.