تاسیسات استخر خانگی + بخش های مختلف تاسیسات استخر خانگی-رادیاتور پارس

خرید و انتخاب این تجهیزات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و باید با دقت بسیار زیادی همراه باشد تا در نهایت بتواند عملکرد مطمئنی را برای شما به ارمغان بیاورد. در نگهداری از تاسیسات همواره از تجهیزات امروزی و با کیفیت استفاده کنید‌. خوب است پمپ های گرمایشی همواره روشن بوده تا فیلترها بتوانند پیوسته آب را تصفیه کنند و حائز اهمیت است که هواگیری پمپ ها پیش از استفاده امری ضروری است. همانطور که در مطالب فوق اشاره شد نگهداری استخر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این زمینه قدم اول چک کردن تاسیسات استخر و اطمینان از سالم بودن آنهاست، استخر های روباز نیاز به سیستم تهویه و تنظیم سرما و گرمای محیط نداشته و تنها تعادل دمای آب آنها می بایست کنترل شود.

  • به طور کلی باید بدانید که این لوازم استخر ، سونا و جکوزی که شامل دریچه های هوا می شود، باید به طور حرفه ای طراحی شده و مورد استفاده قرار گیرد تا در نهایت بتواند کارایی بسیار زیادی می باشد.
  • تاسیسات استخر در مدل های مختلفی و تحت برندهای گوناگونی تولید می شود و پارامترهای بسیار زیادی بر قیمت تاسیسات استخر دارای تاثیر می باشد که از جمله آن ها می توان به متریال مورد استفاده در تولید اشاره داشت.
  • یکی از مهم ترین مسائلی که در خصوص تاسیسات استخر باید در نظر داشته باشید، روش خرید این تجهیزات است.
  • اگر آب تمیز به نظر نمی رسد مدت آن را نیم ساعت بیشتر کنید تا کاملا پاکسازی شود.بر اساس مطالعاتی که انجام شده بیشتر مردمی که میزان پمپاژ را سه ساعت کاهش داده اند از کیفیت آب راضی اند.
در صورت استفاده نکردن از این جدول نیز می توان از طریق ضرب طول در عرض استخر و ارتفاع میانگین هر قسمت از استخر، حجم آن را بدست آورد. با دانستن این موضوع و اینکه استخرهای خانگی ممکن است تنها در انتهای هفته فعال شوند، زمان راه اندازی در این استخرها بسیار کمتر از استخرهای عمومی است. برای مثال در زمانی که 100 شناگر همزمان در آب شنا کنند عددی بالغ بر کیلوکالری انرژی به آب و محیط اضافه می گردد که نمی توان از آن به عنوان یک انرژی همیشگی بهره جست. براى بهره بردارى مناسب از سوناى بخار، بايد رطوبت نسبى تا ۹۹ درصد را براى آن فراهم كرد.

آلاینده‌هایی که غلظت بالایی دارند حتماً باید پیش از انتشار در فضای استخر از آن خارج شوند. در صورتی که تخلیه‌ی هوای استخر استاندارد نباشد، می‌تواند برای شناگران مشکلات مختلفی را در پی داشته باشد و خطرهای گوناگونی را متوجه سلامتی آنان سازد. نکته‌ی دیگری که استخرهای گردابی و هوایی را از یکدیگر متمایز می‌کند، آن است که از استخرهای هوایی صرفاً در مراکز آب‌درمانی استفاده می‌شود و معمولاً مجله خبری تاسیسات ساختمانی خبری از این استخرها در مجموعه‌های تفریحی یا ورزشی نیست. در حالی که جکوزی علاوه بر مراکز آب‌درمانی، در مجموعه‌های تفریحی یا ورزشی نیز تعبیه می‌شود. دلیل چنین تفاوتی آن است که تکیه بر خواص درمانی در استخرهای هوایی به‌مراتب از استخرهای گردابی بیشتر است. استخرها بر حسب موقعیت نسبت به زمین و جایگاه استقرار به سه دسته‌ی استخرهای روی زمین، بالای زمین و درون زمین تقسیم می‌شوند.

انواع استخرها بر حسب کاربری

برای مقابله با این مشکلات از فیلتر ها و مواد شیمیایی استفاده می شود. انواع استخرها، برخی از تجهیزاتی که نام برده شد را به شکلی متفاوت به کار می‌گیرند. نوع نصب و راه‌اندازی وسایل و تجهیزات بر اساس انواع استخرها متفاوت است. اساساً نوع کاربری استخر تعیین کننده نوع تجهیزات و معماری سیستم است.

استخر شنا (موتورخانه  استخر شنا)

تطبیق تجهیزات به‌کارگرفته‌شده با مقتضیات جریان و فیلتراسیون تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. لذا سازندگان استخر، جکوزی و سونا باید به‌خوبی با تجهیزات، شیمی آب، سیستم پمپاژ، سیستم الکتریکی، سیستم فیلتراسیون و… آشنا باشند تا بتواند تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا را به بهترین نحو پیاده نمایند. کنترل دمای آب خروجی از مبدل حرارتی و جلوگیری از افزایش یکباره‌ی آن نیز ضروری است.

تصفیه آب خانگی