تاسیسات استخر و جکوزی بررسی اجزا و قسمت‌های اصلی-رادیاتور پارس

همان‌طور که دیدیم، استخر با جریان آب گذرا یکی از دیگر از انواع استخر در تقسیم‌بندی استخرها بر حسب چگونگی تصفیه‌ی آب به‌شمار می‌رود. طراحی چنین استخرهایی تنها زمانی ممکن است که جریانی کافی از آب از یک رودخانه واقع در همسایگی استخر قابل حصول باشد. استفاده از شیوه اینترنتی در سراسر کشور در دسترس بوده و یکی از شیوه های متداول در خرید این تجهیزات به شمار می رود. شما می توانید با استفاده از این شیوه در سراسر کشور به بهترین محصولات دسترسی داشته باشید و در نهایت باید گفت که این شیوه مخصوص کسانی است که می خواهند به تجهیزات اصلی با قیمت مناسب به صورت مستقیم دسترسی داشته باشند.

تجهیزات خشک کن شیشه‌های استخر

به عنوان مثال بخش تاسیسات مکانیکی از زیرمجموعه‌های مثل بخش های گرمایشی و سرمایشی، بهداشتی، تهویه مطبوع و … تشکیل می‌شود. همانطور که گفته شد، این استخر دارای پنج نازل برگشت آب است که در دیواره محیط استخر، قرار گرفته اند. در شکل بالا، محل قرارگیری دو نازل نشان داده شده و سه نازل دیگر، در فواصل تقریباً یکسان در سایر نقاط در نظر گرفته شده اند.

  • تاسیسات مکانیکال استخر بابت تصفیه و گرم کردن آب ، شامل پمپ ، فیلتر شنی فایبرگلاس ، دیگ ، مشعل ، پمپ سیرکولاتور دیگ ، لوله اتصالات ، شیرآلات حدود ۸۰ تومان بودجه لازم دارد.
  • قلب سیستم پمپ استخر شماست ، که تنها بخشی از سیستم است که به طور فعال آب را حرکت می دهد.
  • تاسیسات استخر به دو بخش کلی مکانیکی و الکتریکی تقسیم می شود که هر یک توسط مهندسین مربوطه هر رشته پیاده سازی می شوند.
  • خرید و انتخاب این تجهیزات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و باید با دقت بسیار زیادی همراه باشد تا در نهایت بتواند عملکرد مطمئنی را برای شما به ارمغان بیاورد.
  • مهندسان تاسیسات نیز باید مطابقت داشتن کلیه تجهیزات استخر را با مقتضیات جریان و فیلتراسیون آن مورد بررسی قررار داده و تایید کنند.

این در حالی است که در استخر های سرپوشیده و در پارک های آبی سرپوشیده سیستم های سرمایش وگرمایش مناسب باید برای استخر انتخاب گردد و در موتورخانه استخر قرار گیرد. به طور کلی تاسیسات استخر خانگی به مجموعه سیستم، تجهیزات و دستگاه های گفته می‌شود که برای تجهیز کردن ساختمان یک مکان برای ایجاد شرایط مطلوب استاندارد به کار می رود. استخرهای سرباز که فاقد سالن هستند، به تهویه مناسب محیط نیاز ندارند و تنها آب استخر توسط تجهیزات مختلف از نظر تمیزی و درجه حرارت بررسی می‌شود. در تاسیسات استخر، گرم‌کن بعد از فیلتر قرار گرفته و آب تصفیه شده خروجی از فرآیند فیلتراسیون را گرم کرده و به درون استخر می‌ریزد. برای گرم کردن آب استخر، ممکن است از هرکدام از این سه نوع گرم‌کن استفاده شود؛ خورشیدی، گازی و برقی.

در صورتی که سوالی در این زمینه داشته باشید می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. در واقع می توان گفت که مجله خبری تاسیسات ساختمانی در مدل های مختلفی تولید می شود و خریداران می توانند با خیال راحت از این تجهیزات استفاده داشته باشند. پیاده سازی اصولی و مهندسی سازی شده در واقع تضمینی است که باعث می شود شما بتوانید بیشترین کارایی را داشته باشید و همچنین از تجهیزات پیاده سازی شده بیشترین استفاده را ببرید.

خرابی در این دسته تجهیزات منجر به هزینه های بسیار زیاد و صرف انرژی و وقت بسیار خواهد شد. درجه حرارت مطلوب برای تاسیسات استخر خانگی ۲۵ الی ۲۸ درجه سانتیگراد می باشد. آب خروجی کلرزن، نهایتاً وارد هدری می شود که با توجه به شیرآلات مختلفی که روی آن تعبیه شده است، به سمت نقاط مختلف برگشت آب به استخر و جکوزی هدایت می شود.

تجهیزات تاسیساتی استخر در بخش تصفیه شامل کلرزن، فیلتر و موگیر می باشد، که هر کدام بخش مهمی از سلامت آب استخر را تامین می کنند. کلر زن ها بصورت های مختلفی کار می کنند و داری انواع مختلفی هستند، وظیفه کلرزن ها جلوگیری از وجود میکروب، قارج و جلبک در آب است و در سلامت پوست تاثیر بسزایی دارد. از انواع کلرزن ها می توان به کلرزن های خطی، اتوماتیک، نمکی، شناور و کلرزن گازی اشاره کرد که طریق کارکرد متفاوتی دارند. از دیگر خدمات و تجهیزات تاسیسات استخری در بحث تصفیه آب باید به فیلتر ها اشاره کرد استفاده از فیلتر ها برای جدا کردن ذرات ناهمگن آب است مانند روغن، چربی، خاک و شن و امثال این ناخالصی ها که اب استخر را آلوده کرده اند. فیلتر های مدل های مختلفی دارند مانند فیلتر شنی، کارتریجی و دیاموته که در برند های مختلف عرضه می شوند. از دیگر موارد تمیز ( تصفیه ) کننده موگیر ها هستند، گرچه موگیر قبل پمپ نصب می شود و گاهی در سیستم آبرسانی آن را جای می دهند اما کار موگیر گرفتن الیاف، مو و ذرات ریز در استخر است و بایست در بخش تمیز کننده جای بگیرد.

برای بدست آوردن این حرارت می توان از جدول (اتلافات حرارتی از سطح استخر) استفاده کرد و با ضرب عدد بدست آمده در 2 (به دلیل تلاطم بالاتر جکوزی نسبت به آب استخر) و ضرب این عدد در مساحت جکوزی، حرارت اتلافی از سطح جکوزی را بدست می آوریم. با دانستن حجم و دمای آب می توان حرارت مورد نیاز برای پیش گرمایش آب جکوزی را بدست آورد. چنین استخری در صورتیکه سرپوشیده باشد باید موزاییک یا کاشی سفید یا کاشی روشن خط کشی شود، و اگر در فضای باز باشد باید با همان سیمان سفید به طور کاملا صاف نازک کاری شود. تمامی گوشه های استخر می باید گرد باشد و سطح پیرامون استخر باید به گونه ای کاملا واضح به منظور نشان دادن عمق آب در نقاط معین علامت گذاری شود، ترجیحا در نقاطی که عمق آب یک فوت افزایش می یابد. علامت گذاری خطوط شنا و غیره را می توان با مواد تیره رنگ انجام داد ولی باید در بخش اعظمی از استخر مواد رنگی روشن به کار برد تا هرگونه آلودگی و چربی به راحتی پیدا شود. آب مورد استفاده در استخر شنا امکان جذب میکروب و ویروس را دارد و باید همواره از سلامت آن اطمینان حاصل کرد.

لینک های مرتبط با خدمات تاسیسات استخر و سونا

بخش عمده ای فعالیت ساخت استخر و سونا ها مربوط به نقشه کشی و انجام قسمت های مربوط به تاسیسات استخر شامل تاسیسات حرارتی سونا و استخر، تصفیه آب استخر و جکوزی و سیستم ها مرتبط می باشد که با توجه به حجم آب استخر انتخاب و اجرا می شوند. مبدل حرارتی از جمله تجهیزاتی است که می‌تواند در تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا به‌کار گرفته شود. مثلاً در یک استخر، مبدل حرارتی باید بتواند درجه حرارت آب استخر را به دمای مناسب برساند، همچنین باید قابلیت جبران هرگونه افت حرارتی را نیز دارا باشد.

تعیین چنین استانداردی پیش از هرچیز به‌منظور تأمین امنیت خردسالان و پیشگیری از وقوع هرگونه حادثه‌ی ناگوار است. همچنین عرض استخرهای آموزشی برای خردسالان حداکثر ۷ متر و طول آن‌ها حداکثر ۲۰ متر می‌باشد. در صورتی که سوالی در این خصوص داشته باشید و یا از کاتالوگ نتوانسته اید اطلاعات لازم و کافی را به دست بیاورید نیز می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و سوالات خود را در این زمینه بپرسید.

تاسيسات سوناى خشك