درباره ی تاسیسات ساختمان و اهمیت آن چه می دانید؟ شركت ساختمانی آسمان خراش-رادیاتور پارس

سیستم تشخیص حریق از سنسورهایی ساخته شده که در محفظه پلاستیکی و اغلب در سقف اتاق های ساختمان نصب می شوند. نوع پیشرفته تر سیستم های تشخیص حریق به صورت اتوماتیک جریان گاز در ساختمان را قطع و یا غیر فعال می کنند. نورگیرها و هواکش ها به داخل ساختمان هدایت می کنند وبالعکس یعنی هوای داخل را به خارج ساختمان هدایت می کنند. کمی بعدتر آبگرمکن ها آمدند البته نفتسوز بودند((برای مطالعه انواع آبگرمکن اینجا کلیک کنید)) آبگرمکن ها خود انقلابی بزرگ در زمینه تاسیسات بودند حالا دیگر نیاز نبود برای یک دوش ساده بقچه را زیر بغل بزنی و بری حمام نمره . شیرهای اصلی شیرهای اصلی ترموستاتیك بیشتر در ساختمان های تجاری به كار می روند و به مقادیر آب زیادی نیاز دارند.

تاسیسات اندازه گیری ساختمان

انجام این امور به صورت معمولی توسط پیمانکاران و مشاوران تخصصی و مجرب در این زمینه طراحی می شوند و بعد وارد مرحله ی اجرا می شوند. این آب بعد از ورود به ساختمان از کنتور آب عبور کرده و توسط لوله کشی های داخلی به داخل ساختمان انتقال می یابد. از دیگر وظایف تاسیسات ساختمانی مکانیکی میتوان به سیستم های هشدار خطر ، اندازه گیری مصارف، آسانسور و پله برقی اشاره نمود. در سیستم های گرمایشی جدیدی که در ساختمان ها طراحی می شود، سیستم گرمایش از کف بسیار پرکاربرد و کم مصرف است.

از ویژگی های مثبت این تجهیز می توان به این مورد اشاره کرد که امکان متصل شدن به سیستم مانیتورینگ مرکزی را دارد. به علاوه دو سنسور در لوله ی رفت و برگشت آب هر واحد نصب شده و دمای ورودی و خروجی آب اندازه گیری می شود. اما امروزه از سامانه های تفکیک و مانیتورینگ میزان مصرف ساختمان استفاده می شود.

  • تاسیسات الکتریکی مدار انشعابی دارد تا برق فضاهای داخلی ساختمان را تامین می‌کند.
  • سیستم‌های گرمایش و سرمایش هوای داخل اتاق را مطبوع می‌کنند و سیستم تهویه باعث در جریان بودن هوا و عدم ماندگاری بوها در فضای داخلی خانه یا هر فضای تهویه شونده دیگری می‌شوند.
  • عملکرد کنترل پنل اعلام حریق متعارف به این صورت است که با جریان عبوری از مدار خود کار می کند.

خروجی به اجرا در آمدن این پیشنهادات، بهبود کیفیت تاسیساتی پروژه و در نهایت جلب رضایت کارفرمایان پیشین ما بوده است. یکی از مهمترین بخش های تاسیسات مکانیکی ساختمان تجهیزات گرمایشی و سرمایشی می باشد. این بخش با توجه به فصول مختلف سال، هوای معتدل و با کیفیت را برای محیط خانه تولید می کند.

معمولا در این مرحله برخی از مهندسین معمار سعی بر این دارند که حداقل فضا را به لوله ها، کانال ها و موتورخانه اختصاص دهند. ولی مهندس تاسیسات و مهندس طراح تاسیسات مکانیکی باید خطرات و ریسک های اینگونه تصمیمات را به معمار و کارفرما گوشزد کرده و از استانداردها عقب نشینی ننماید. زیرا در غیر اینصورت تبعات بعدی عملکرد نادرست تاسیسات متوجه استفاده کنندگان از ساختمان و راهبران سیستم خواهد شد. طراحی نقشه های نورپردازی، طراحی سیستم روشنایی، سیستم ارتینگ ساختمان، جانمایی تمام وسایل الکتریکی ساختمان و تابلوهای برق، سیم کشی و راه اندازی تلفن و آسانسور همینطور منابع تغذیه، اجرای شبکه و … می باشد. سیستم های برق و لوله کشی از بخش های مهم اجرای تاسیسات مکانیکی هستند که دارای زیر شاخه های متفاوتی می باشند.

هوشمند کردن سیستم هایی مانند سیستم گرمایشی و سرمایشی، سیستم روشنایی، سیستم های بهداشتی و … از پیشرفت های تاسیسات ساختمان است. وظیفه تاسیسات ساختمانی تامین آب گرم، ایجاد سرمایش و گرمایش در ساختمان، تامین فشار آب و… می باشد که تجهیزات تاسیسات ساختمانی معمولا در موتورخانه و یا پشت بام‌نصب میشود. با پیشرفت علم در سراسر دنیا، دستاوردهای زیادی نیز در حوزه هوشمندسازی سیستم های تأسیساتی به دست آمده است که در رفاه و زندگی انسان تأثیرات بسیار زیادی دارد.

پس اگر استانداردها و الزامات قانونی درج شده در مباحت ملی ساختمان سازی در زمان طراحی تاسیسات ساختمان رعایت نشوند، خسارت ها و مشکلات زیادی برای معماری و ساخت بنا ایجاد می شود. در این سیستم به دلیل تجزیه ضایعات در لوله ها گازی به وجود می آید که برای جلوگیری از ورود آن به بخش های داخلی ساختمان باید از تله ، سیفون یا آب بند در اتصالات لوله ها استفاده کرد. دو سیستم جابجایی آب در ساختمان وجود دارد که موازی هم فعالیت میکنند . یک شبکه آب آشامیدنی و مصرفی را تامین میکند و دیگری مواد ضایعاتی جمع شده در لوله ها را خارج میکند. تامین آب مصرفی از طریق منبع اصلی آب صورت میگیرد که برای این کار باید بر نیروی جاذبه غلبه کرد تا آب به تمامی نقاط ساختمان برسد. تاسیسات ساختمانی از بخش‌های مهم و کلیدی در هر ساختمان است، تاسیسات ساختمانی به معنای استفاده مطلوب از کلیه امکانات تاسیساتی و مهندسی است و در آرامش و رفاه ساکنین نقش مهمی را ایفا می‌کند.

ایجاد شرایط راحت برای زندگی، استحکام و قدرت ساختمان، صرفه جویی در هزینه‌های زندگی، ذخیره انرژی و بسیاری دیگر از مزایای نصب صحیح مجله خبری تاسیسات ساختمانی است. تاسیسات ساختمان در واقع یکی از فناوری‌های مربوط به ساختمان بوده که بدون آن ساخت کل ساختمان کاملا امری بیهوده است. به جهت این که از اتلاف انرژی در ساختمان جلوگیری شود و همچنین برای ایجاد ایمنی بیشتر در ساختمان باید تاسیسات ساختمان به نحو احسن در محل‌های مورد نظر در ساختمان جایگذاری شوند.

به منظور ایجاد فشار مضاعف جهت حرکت روان مواد فاضلابی درون لوله، سیستم لوله کشی هواکش به کمک ایجاد فشار منفی در پشت پساب، این نیرو را ایجاد می کند. در واقع این سیستم فشار درون لوله را به منظورجلوگیری از گیر کردن مواد فاضلابی تنظیم می نماید. همچنین گازهای فاضلابی توسط سیستم تهویه به خارج از ساختمان رفته و اجازه بازگشت گازها به درون ساختمان را نمی دهد. سیستم لوله کشی فاضلاب آب مصرفی باقی مانده را به بیرون از ساختمان می فرستد. لوازم بهداشتی از جمله دستشویی، حمام، سینک، وان و … به ایت لوله کشی متصل می شوند. متداول ترین لوله های استفاده شده در سیستم فاضلاب لوله های ای بی اس، چدنی و پی وی سی است.

مشاوره تاسیسات مکانیکی و الکتریکی ساختمان